Geplaatst: 59 minuten geleden59 min 5 uren geleden, Rookie zei:Ik vind dat dus ook van die CalWon.Ik heb mooie puntpaprika's, "Kapiya".Die stelt me tot nu toe nooit teleur.Dat is een blijvertje.En in plaats van de snackpaprika's, die ik elk jaar weer opnieuw zaai, heb ik nu een andere gevonden.Volgend jaar ga ik "Jimmy Nardello" zaaien.Die ziet er uit als een rode peper, en lijkt mij uitstekend geschikt als snackpaprika.Links is een 'Pimento Super Red', rechts 'Jimmy Nardello'. De PSR vind ik goed omdat die niet zo'n hele grote vruchten opleveren, toch zijn ze best dikwandig. Ze worden relatief snel rijp. Deze plant heeft er al behoorlijk wat moeten afstaan. De JN zijn heel goed als peper alternatief. Ik heb jonge kinderen, pittig mag niet. Ze zijn ook echt in hun geheel, zoals je op meerdere bronnen wel kan vinden ook heel lekker zo in de pan.Ik heb ze ook al heel fijn gesneden, goed opgebakken en zo in maaltijden verwerkt. De plant op de foto heeft er al heel veel afgeleverd, meer dan 20 denk ik. Best vroeg ook.Beiden krijgen een plaats volgend jaar denk ik.Beide planten hebben aanzienlijke schade opgelopen in de koude opstoot in mei. Maar ze zijn er best goed doorgekomen.
Geplaatst: 37 minuten geleden37 min 56 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Zijn die planten van de Herzje altijd zo klein? Ik zie er geen nieuwe vruchten komen.Die vraag is lastig te beantwoorden omdat ik van jouw foto niet goed kan zien hoe klein ze precies zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat onze Herzje vol met vruchten hangt, dus twee zoals bij jou is wel erg bescheiden, dat is balen. Ik kweek hem wel in de foliekas, wellicht maakt dat uit. Maar in tegenstelling tot vorig jaar is de plant dit jaar erg klein gebleven en zijn de vruchten ook een slagje kleiner dan vorig jaar. Ik denk dat hij last heeft (gehad) van de warmte, de jouwe wellicht ook. Vorig jaar waren de vruchten qua maat vergelijkbaar met een nectarine. Dit jaar zijn ze dus iets kleiner. Maar ik zou hem ook kweken als jij altijd zo klein was. Ik vind hem gewoon erg lekker.
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min 6 minuten geleden, Tanja65 zei:jouw foto niet goed kan zien hoe klein ze precies zijn.Het is een zak van 30 x 30 en 20 hoog.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.