Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hoi,Er zijn topics over aardbeien, die heb ik braaf doorgelezen. Maar die topics zijn verouderd. Ik heb langs mijn oprit onder de haag de hele bende kaal getrokken van gras, en ik wil zorgen dat dat gras niet meer terugkomt. Het is prachtig mooie losse doorlaatbare grond, dus ik dacht aan een combi van asperges en aardbeien, met evt wat rabarber pollen ertussen. En wellicht oost Indische kers er doorheen zaaien. De haag is een combi van olijfwilg, kornoeljekers, vruchtmeidoorn en walnoot. Tegen de tijd dat de walnoten groot zijn, zijn de aardbeien en aspergeplanten ook wel een keer "op", en rabarber kun je altijd nog scheuren/afsteken als je ze tegen die tijd wilt verplaatsen, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar nu vraag ik me dus af, wat zijn de fijnste aardbeirassen voor wat ik wil? Ik wil best elk jaar even de oudste plantjes er tussenuit trekken, maar verder wil ik er weinig werk van hebben. Wat raden jullie aan?Ik heb al op meerdere andere kale stroken Frau mieze Schindler gezet met die witte aardbei (pineberry ofzo) als bestuiver. Dus ik dacht misschien moet ik voor de strook langs mijn oprit dan voor productierassen gaan. Bosaardbeien heb ik ook al overal staan. Ik kwam voor nu zelf uit op Senga Sengana. Iemand andere ideeën? Of een combi van verschillende? En dan door elkaar zetten of aparte denkbeeldige vakken maken per ras?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.