Geplaatst: Vrijdag om 16:061 d Zowaar in het Westen van het land, Boskoop, dus voor mij te ver. Maar de prijs was toch 4 keer de richtprijzen van de overheid/landbank. 5 jaar pacht mogelijk. €5K/jaar, voor een strookje in de open polder van 1.3 Ha. Dus ook veel te duur voor mij. Vrijdag om 16:421 d aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Vrijdag om 16:491 d 37 minutes ago, donaldk said:€5K, voor een strookje in de open polder van 1.3 Ha. Dus ook veel te duur voor mij.Voor iedereen,vermoed ik....Ik weet niet of er een prijsverschil is voor landbouwers of privépersonen,maar voor beteelbare grond is dat hier in België zo'n €500 per ha voor een landbouwer.
Geplaatst: Vrijdag om 19:311 d Zo'n 40 cent per m² per jaar, toch wel goedkoper dan de vereniging die op 70 cent zit.Maar toch wel duur voor zo'n terrein lijkt me. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Gisteren om 01:041 d Auteur 7 uren geleden, rorror zei:Heb je ook een link?Ik zag de advertentie in Het Alphens Nieuwblad van afgelopen woensdag. Ik heb je/anderen wel eens eerder wat willen laten zien in dat krantje, maar dan vond ik alleen de editie van ander dorp, met andere advertenties. Ik kijk even voor je.Ik las ook altijd 500 euro per Ha per jaar, maar ik heb eind vorig jaar eens lopen zoeken en er zijn vast gestelde pachttarieven (pacht is enkel open voor entiteiten en niet privepersonen, en dan zag je bedragen rond de 1000 euro. Plus nog de notaris voor bv, Fa. of desnoods een vereniging. Het is voor landbouwgrond, want het gaat om pacht (verkoop ook optie).Van deze pagina: https://www.rodi.nl/alphenaandenrijn/reader/56714#p=10 gisteren om 01:081 d aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Gisteren om 01:181 d Auteur Pachtnormen 2025Dit rapport berekent de hoogst toelaatbare pachtprijzen voor los land, agrarische bedrijfsgebouwen en agrarische woningen.Pachtnormen 2025https://open.overheid.nl/documenten/50294c16-6151-43a3-878d-575a44cd0897/file https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Op 16-1-2026 om 17:49, Bernaar zei:Voor iedereen,vermoed ik....Ik weet niet of er een prijsverschil is voor landbouwers of privépersonen,maar voor beteelbare grond is dat hier in België zo'n €500 per ha voor een landbouwer.Prijs verschil tussen wie een stuk grond pacht/huur .? En wie zou er dan het meest moeten betalen ? Eerlijk gezegd ik vind soms dat landbouwers hier in België wat overbeschermt zijn. Als je een stuk land hebt of koopt dat verpacht is krijg je de landbouwer er erg moeilijk af als privepersoon.Mijn moeder heeft een stuk landbouwgrond liggen dat juist een paar keer per jaar afgereden word om proper te houden . Ben een paar jaar geleden te weten gekomen dat deze grond sta ingekleurd in het MAP (dus dat een landbouwer hoe gezegd een deeltje van zijn mest er op uitrij).Geen idee wie , dus naar gemeente om te horen wie. Nadat ze een telefoon had gedaan kreeg ik melding dat ze wisten wie maar het niet mochten zeggen voor de privecie van de landbouwer niet te schenden.En vermoed ook dat pachtprijs ook afhangt van de vorm van de grond. Dit lijkt me een mooie rechthoek dus gemakkelijk te bewerken met steeds bredere machines . Een blok met grillige vorm en zelfde oppervlakte zal pachtprijs een stuk lager liggen vermoed ik.
Geplaatst: 17 uren geleden17 u 4 minutes ago, Waaslander said:Mijn moeder heeft een stuk landbouwgrond liggen dat juist een paar keer per jaar afgereden word om proper te houden . Ben een paar jaar geleden te weten gekomen dat deze grond sta ingekleurd in het MAP (dus dat een landbouwer hoe gezegd een deeltje van zijn mest er op uitrij).Geen idee wie , dus naar gemeente om te horen wie. Nadat ze een telefoon had gedaan kreeg ik melding dat ze wisten wie maar het niet mochten zeggen voor de privecie van de landbouwer niet te schenden.Uw ma had je dat toch kunnen zeggen? 🤔6 minutes ago, Waaslander said:Prijs verschil tussen wie een stuk grond pacht/huur .? En wie zou er dan het meest moeten betalen ?Waarschijnlijk de privépersoon.😉Mijn beste vriend huurde jaren geleden een wei van +/- 6000 m² van een landbouwer,om zijn paard er op te zetten.Kostte hem toen al €200 per jaar,15 jaar geleden....
Geplaatst: 12 uren geleden12 u @Bernaar ik ben het te weten gekomen van een landbouwer en mijn moeder wist ook van niks .Dat was de reden dat ik er naar gaan vragen ben. Daarom dat ik het erg vind dat iemand u eigendom onder zijn afzet gebied zet voor afzet van zijn mest zonder iets te zeggen/vragen . En dat je het niet mag weten wie het is .
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Waaslander ,als er geen pachtovereenkomst met jouw ma is,kan je die landbouwer toch van jullie grond houden?Of lag er al pacht op toen jouw ma die grond kocht?Maar dan moest dat toch al in de verkoopakte staan?
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Bernaar Die landbouwer komt er niet effectief. Bijna alle landbouwers met dieren hebben hier een mestoverschot volgens het MAP (mest actie plan) . Ze hebben ??? Dieren er mag max ??? mest/ ha uitgevoerd worden dus ze moeten ??ha hebben om deze op uit te voeren . Of de mest af laten voeren . Zeg je dat je op een perceel mest uitvoer terwijl je ergens anders meer voert moet je minder laten afvoeren en kunt je u eigen percelen meer bemesten dat wettelijk toegelaten is . Pacht overeenkomst met een landbouwer is er zeker en vast niet . Dat is wat ik er juist erg aan vind er pleeg iemand eigenlijk fraude maar je mag niet weten wie er fraude pleeg op u eigendom voor de privacy van de fraude pleger .
Geplaatst: 1 uur geleden1 u in mijn dorp word betaald 160 euro per jaar voor 2500 vierkante meter en 300 vierkante meter voor 40 euro per jaar .op het ogenblik is er niets vrij en alles is van de gemeente .zgn volkstuinen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.