Geplaatst: 11 uren geleden11 u Op 4-5-2026 om 19:36, Petrasmoestuin zei:Maar is het normaal dat er altijd zo weinig blad aan zit?Weet niemand dat?
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Niet normaal. Ze zijn wel.heel snel gaan schieten, dat duidt op stress. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals temperatuur of grote verschillen in water. Mogelijk ook te laat uitgeplant als ze te lang in een te kleine plug hebben gezeten. Van verspenen houden kolen niet.Ik heb volgens mij ook 1 tatsoi, maar die gaat nog niet schieten. Wel een aantal van de shanghai paksoi, helaas. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Auteur @Petrasmoestuin Dit was mijn tatsoi begin december. Platte rozetten met veel meer blad. Die van jou zijn ook veel hoger, maar dat zal het schieten zijn. Had je daarvoor er al van geoogst? Ik zie namelijk ook geen rozet. Misschien einde seizoen nog eens proberen? Volgens mij waren deze eind september gezaaid.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Bij mij zag de tatsoi er ook uit zoals bij Dahli en veel van geoogst.Wat betreft de paarse boerenkool, die heb ik ook vorig jaar juni gezaaid en daar eindelijk veel van kunnen oogsten. Is nu ook gaan bloeien hier. Heb hem in de border gezet. Maar dus heel tevreden deze keer. Eindelijk goed gelukt. Hetzelfde geldt voor de palmkool, ook deze is vorig jaar juni gezaaid en we kunnen er niet tegenop eten deze keer. Deze bloeien nog niet. Ik had van beiden soorten 2 gezaaid,,omdat ze voorheen altijd klein bleven met weinig oogst. Maar toen zaaide ik ze eind augustus. Dus dit jaar weer in juni en dan maar 1 plant per soort. @PetrasmoestuinGeen idee wat er bij jou mis gaat. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.