Geplaatst: Vrijdag om 20:403 d 12 minutes ago, Dahli said:Mijn planten lijden er overigens niet zichtbaar onder.Prijs je gelukkig dan!😉In de kas belemmeren ze de groei van aardbeien omdat ze hetzelfde pasasitaire gedrag vertonen als bladluis.Idem buiten op vlinderstruiken....
Geplaatst: Zaterdag om 10:532 d Auteur Ik ben niet zo voor vangplaten buiten. In huis geen probleem. Maar buiten wil ik ze niet. Ik heb nu al heel veel hommels en bijtjes die ik zie en ik wil niet dat zij eraan vast plakken. Ik gebruik ook mijn melkpakken bier niet meer, vorig jaar bleven er wespen in gevangen. Dat jaar ervoor had ik dat niet. Die gebruikte ik om de slakken te vangen.Dus ik moet de slakken echt op een andere manier vangen, met de hand dus 's avonds en met korrels. De bijen en hommels wil ik niet doden.Op 5-3-2026 om 18:32, Ikbeginbijmezelf zei:Of ruimen jullie ze op in het najaar?Weghalen, daar beginnen wij niet aan. Dat werd ook gezegd van de overkapping die wij hier hebben geplaatst. Dat kost uren werk om het precies te krijgen, maar goed daar gaat het hier niet om. Maar leveranciers zeggen dat vaker.Mijn man lost het zo op: wij leggen ruim worteldoek eronder, de flap van de foliekas moet 15 cm naar buiten omgevouwen worden. Wij slaan het worteldoek erover, dus dubbele laag en daarop leggen wij stenen i.p.v. aarde wat zij noemen. Ook aan de binnenkant bevestigen wij extra metalen palen. Dan moet het toch wel een paar jaartjes meegaan?
Geplaatst: Zaterdag om 10:582 d Auteur Op 5-3-2026 om 11:01, Lsjr33 zei:Silver Rocket van Royal WellDie ziet er inderdaad goed uit, wel 3 x zo duur. Maar houd ik in gedachten, mocht degene die ik nu heb niet bevallen. Maar hij is niet leverbaar, wat ik zo snel zie.
Geplaatst: Zaterdag om 11:562 d 1 uur terug, Petrasmoestuin zei:wij leggen ruim worteldoek eronder, de flap van de foliekas moet 15 cm naar buiten omgevouwen worden. Wij slaan het worteldoek erover, dus dubbele laag en daarop leggen wij stenen i.p.v. aarde wat zij noemen. Ook aan de binnenkant bevestigen wij extra metalen palen. Wij hebben de foliekas aan houten palen op zand staan. Gewoon zo, met stenen op de flappen. Geen idee hoe lang dat meegaat. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zaterdag om 13:562 d 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:daarop leggen wij stenen i.p.v. aarde wat zij noemen. Ook aan de binnenkant bevestigen wij extra metalen palenZo hebben mijn zusje en ik het ongeveer bij mijn moeder gedaan. Behalve het worteldoek niet. Mijn moeder tuiniert in de volle grond, so ook in de foliekas. Hij heeft de stormen van vorig jaar overleefd en ook de berg sneeuw.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.