Geplaatst: 11 februari 201115 j Bekijk het filmpje en bedenk vooral of je het zelf belangrijk vindt. Zo niet zou ik ze lekker meenemen. Ik zou alleen niets meenemen wat we hier in Nederland ook wel hebben. En misschien kan je een lijst uit Amerika inkijken wie "veilige" zaden verkoopt.
Geplaatst: 14 februari 201115 j Hoi Dorien, Ik tuinier ecologisch en vind het niet kopen van zaden die afkomstig zijn van monsanto in het verlengde liggen van mijn idealen qua tuinieren.Zelf koop ik mijn zaden bij de bolster www.bolster.eu Hun hebben biologisch dymamische zaden die gen tech vrij zijn en nix met monsanto te maken hebben. De zaden zijn van een redelijke prijs en zijn kwalitatief zeker aan te raden!Tevens kan je naar de website van aseed gaan www.aseed.net Deze organisatie heeft toevallig nog niet zo lang geleden een info tour door NL gedaan over de wanpraktijken van monsanto. Hun hebben een lijst met zaad verkopers die los staan van monsanto en soortgelijken.Succes!
Geplaatst: 14 februari 201115 j Ik tuinier ook ecologisch en biologisch en van alles eigenlijk behalve de maankalender, maar ik begrijp nooit waarom je met biologisch dynamische zaden moet beginnen elk zaadje is toch gewoon biologisch.Is biologisch dynamisch zaad niet soort van verkoop truuk, volgens mij verkoopt geen zaadhandel hier in nederland aan hobby mensen monsantozaad mischien geeneens aan boeren in Nederland ik heb dat nog nooit gehoord in iedergeval.Kortom ik denk dat biologisch dynamisch zaad onzin is , maar mischien kun je uitleggen het verschil tussen gewoon zaad en biologisch dynamisch zaad.Mischien denk ik dan is geen onzin en ja dat is groot verschil, ga ik ook kopen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 14 februari 201115 j Auteur Hoi Dorien, Ik tuinier ecologisch en vind het niet kopen van zaden die afkomstig zijn van monsanto in het verlengde liggen van mijn idealen qua tuinieren.Zelf koop ik mijn zaden bij de bolster http://www.bolster.eu Hun hebben biologisch dymamische zaden die gen tech vrij zijn en nix met monsanto te maken hebben. De zaden zijn van een redelijke prijs en zijn kwalitatief zeker aan te raden!Tevens kan je naar de website van aseed gaan http://www.aseed.net Deze organisatie heeft toevallig nog niet zo lang geleden een info tour door NL gedaan over de wanpraktijken van monsanto. Hun hebben een lijst met zaad verkopers die los staan van monsanto en soortgelijken.Succes! Superbedankt voor de info!Ik ben nog even op zoek naar die lijst..
Geplaatst: 15 februari 201115 j Ik tuinier ook ecologisch en biologisch en van alles eigenlijk behalve de maankalender, maar ik begrijp nooit waarom je met biologisch dynamische zaden moet beginnen elk zaadje is toch gewoon biologisch.Is biologisch dynamisch zaad niet soort van verkoop truuk, volgens mij verkoopt geen zaadhandel hier in nederland aan hobby mensen monsantozaad mischien geeneens aan boeren in Nederland ik heb dat nog nooit gehoord in iedergeval.Kortom ik denk dat biologisch dynamisch zaad onzin is , maar mischien kun je uitleggen het verschil tussen gewoon zaad en biologisch dynamisch zaad.Mischien denk ik dan is geen onzin en ja dat is groot verschil, ga ik ook kopen Nou, ik ben het met je eens eigenlijk! Ik tuinier dan wel ecologisch en biologisch, maar ik heb nix met het hele dynamische en mijn oogsten zijn prima zo. De reden dat ik die zaden daar koop is omdat et biologische zaden zijn, niet van monsanto afkomstig zijn en omdat ze gen tech vrij zijn. De reden waarom ik zo speciafiek zei dat het ook dynamisch is omdat ik dacht dat Dorien dat miss kon waarderen. Maar voor mij heeft et geen enkele xtra waarden... Daarnaast weet ik wel dat monsanto zaden verkoopt in NL. Het heeft ook een hoofd kantoor in Rotterdam. Hun verkopen voornamelijk mais zaden voor de bio industrie. Wel, voor zover ik weet iig.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Ow dan is Monsanto dichterbij dan ik dacht, ik dacht verweg in Amerika, nouja dat hele gen gedoe klinkt ook zo amerikaans.Vindt je dan je biologische zaden heel beperkt in keuze, bv vreeken en vlaamszaadhuis hebben juist hele erge leuke planten en kruiden die kunje dan allemaal niet zaaien wat toch jammer is wat dat zijn de leuke dingen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Ja dat is zo en daar baal ik soms best van. Vooral wann ik naar iemand anders zn tuin kijk Maar ja, ik ervaar het als een principe kwestie om niet die zaden te kopen... niemand heeft gezegt dat idealen hebben altijd makkelijk is...
Geplaatst: 15 februari 201115 j Dan kun je toch bv vragen aan vzaadhuis of vreeken of ze biologisch geteeld zijn, of andere tuiniers vragen.Wat je belangrijk vindt aan bio zaden gaat mij nog voorbij, omdat ik denk dat alle zaden biologisch zijn niemand gebruikt toch gif op zaden Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Hans, de planten waar ze zaad van winnen, kunnen bespoten zijn. Of bemest met kunstmest. Bij biologische zaden is dat niet zo. Dan nog zou ik geen biologische zaden kopen voor mijn tuin. Het gaat om de groenten die niet bespoten zijn, en dat bepaal je tijdens het seizoen toch echt zelf facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 februari 201115 j Volgens mij is de definitie van biologisch zaad, dat het zaad is van rassen die voldoen aan de specifieke teeltwijze voor biologische groenten; sterker tegen ziektes etc. Dat Monty-Satan Python gedoe is natuurlijk belachelijk dat dat allemaal kan, maar verder moet ik Hans gelijk geven, ik vind het biologisch zaadgedoe ook aardig belachelijk en grote centenklopperij. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 15 februari 201115 j Ik heb wel wat met biologische zaden, maar vind het ook erg beperkt. Dus ik koop ook veel zaden niet biologisch. Ik probeer dit jaar wel zelf zaad te winnen.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Hans, de planten waar ze zaad van winnen, kunnen bespoten zijn. Of bemest met kunstmest. Bij biologische zaden is dat niet zo. Ja maar het zaad lijkt mij hetzelfde, en geen invloed van kunstmest of gif gehad.als je toch van beide zaad naast elkaar zou leggen zie je of ontdek je geen verschil, zowiezo moet je dan ook wel heel goed van vertrouwen zijn dat biologische zaad verkopers ook echt niks gebruiken, geen enkel bewijs hiervoor lijkt mij. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Deze zaden worden via een keurmerk gekwalifiseerd als biologisch. Er zit heel veel regelgeving achter waar je aan moet voldoen voordat je je zaad biologisch mag noemen en om dat keurmerk te krijgen. Tevens worden er ook steekproeven gedaan om te checken of deze zaad distributie bedrijven zich wel aan de eisen blijven houden en dus het keurmerk mogen blijven dragen. Lijkt mij bewijs genoeg zo.. Tevens weet ik ook niet zo goed wat het verschil is tussen niet/wel biologische zaden, Uiteindelijk zegt het feit dat een plant waar je zaad van is gewonnen bespoten was vrij weinig tot niks over het uiteindelijke produkt, het zaad zelf dus, lijkt mij. Ik geef toe dat ik het gewoon een prettig idee vind en daarom koop ik liever biologisch, maar zo ben ik er ook achter gekomen dat bij het tuins centrum hier ik ook ''monsanto vrije'' zaden kan kopen, maar deze zijn niet biologisch. Desondanks koop ik daar dus wel de zaden die ik via bijv de bolster niet kan krijgen....
Geplaatst: 15 februari 201115 j Nuja als ze een keurmerk voeren en controle krijgen dan geloof ik het ook net als potgrond met keurmerk in andere topic enja bewijs genoeg.Ja ik denk dat je goed omschrijft dat biologisch zaad kopen meer een gevoels kwestie is dan echt verschil, maar dat vindt ik opzich ook prima reden ben wel voorstander van je gevoel volgen ookal heb ik dat zelf dan niet met b-zaad Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 februari 201115 j Volgens mij is de definitie van biologisch zaad, dat het zaad is van rassen die voldoen aan de specifieke teeltwijze voor biologische groenten; sterker tegen ziektes etc. Dat Monty-Satan Python gedoe is natuurlijk belachelijk dat dat allemaal kan, maar verder moet ik Hans gelijk geven, ik vind het biologisch zaadgedoe ook aardig belachelijk en grote centenklopperij.Nee, niet waar. Het proces waarin ze zijn geproduceerd biologisch is. Opzich belachelijk, ik ken genoeg fruitbomen-kwekers die biologisch zijn. Maar wel rassen leveren waar zo ziekten in komen. Noem ik niet biologisch, noem ik gewoon dom Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 16 februari 201115 j monsanto is een super groot bedrijf, die over lijken looptsorry voor de uitdrukking maar in mijn ogen is hitler een misdienaartje tenopzicht van die criminelenver maak ik daar geen woorden aan vuil
Geplaatst: 16 februari 201115 j Ach, een echte amerikaanse onderneming. Er zijn er nog genoeg van zulke. Ben er niet zo heel bang voor. Ben iets te nuchter Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 16 februari 201115 j Monsanto is inderdaad niet het meest frisse bedrijf als je naar hun bedrijfsvoering kijkt maar je moet ze wel nageven dat ze , als je naar hun produkt RoundUp kijkt , enkele decennia geleden met een voor die tijd uitstekend alternatief kwamen voor de echt giftige troep die men tot dan toe gebruikte tegen onkruidbestrijding in landbouwgewassen. Het werkzame bestanddeel van Roundup is overigens niet echt een gif maar een stof , glyfosaat, die nadat het door de bladeren is opgenomen , verhindert dat de plant de benodigde enzymen kan aanmaken die nodig zijn voor wateropname via de wortels. Een met Roundup (glyfosaat) behandelde plant is dus niet meer in staat vocht op te nemen en verdroogt letterlijk al zou hij met zijn wortels in de modder staan. Jammer genoeg zijn de afbraakprodukten van glyfosaat later niet helemaal onschuldig gebleken. Als hobbyisten kunnen we makkelijk roepen hoe verschrikkelijk dit spul is en dat het verboden zou moeten worden maar voor ons is de tuin een hobby en geen bron van inkomsten . Wij gaan lekker schoffelen of met de hand onkruidjes wieden i.p.v. glyfosaat gebruiken. Mijn beide opa's , die boer/landbouwer waren , konden nog een voor die tijd goed bestaan hebben al moesten ze hun bieten of mais met de hand schoffelen . Voor de huidige professionele landbouwers gaat zoiets niet meer op. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 16 februari 201115 j Oke, de uitvinding is leuk, alleen de eigen keus is niet meer aan de boer. En dat is wel een probleem vind ik. Ze geven geen keus maar leggen dingen op en doe je het niet gaan ze keihard rechtzaken aan ed.
Geplaatst: 16 februari 201115 j Het probleem zit wat mij betreft niet bij Monsanto. Je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze op een vieze manier een monopolie willen. Naar mijn mening is daar juist een regering voor, om de bedrijven "in bedwang" te houden en alles netjes te laten gaan. In NL vind ik dat de regering zich wel eens teveel met de bedrijven bemoeid. Maar in Amerika, daar is de regering het bezit van enkele multinationals die door de regering hun monopolie afdwingen. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 16 februari 201115 j de regering moet zorgen dat alles goed verlooptok, maar door omkoping en geld zitten ze overal waar er iets te beslissen valten niet alleen met rondupalleen al met zadenze nemen nu al pattenten op zaden die in de natuur groeienheb eens een reportage gezien over een soort boon die in zuidamerika groeide in de tijd van de incas waar veel boeren nu nog van kweken en die nu pattentgeld moeten betalen aan deze mafia. dat vind ik er overhoeveel boeren in india, amerika en andere landen hebben al geen zelfmoord gepleegd door hun maffia praktijkenwelke regering of intantie heeft er al opgetreden?????
Geplaatst: 16 februari 201115 j Het probleem zit wat mij betreft niet bij Monsanto. Je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze op een vieze manier een monopolie willen. Naar mijn mening is daar juist een regering voor, om de bedrijven "in bedwang" te houden en alles netjes te laten gaan. In NL vind ik dat de regering zich wel eens teveel met de bedrijven bemoeid. Maar in Amerika, daar is de regering het bezit van enkele multinationals die door de regering hun monopolie afdwingen.Grotendeels ben ik het wel mee eens, het probleem is dat de regering het niet aanpakt, maar om Monsanto het niet kwalijk te nemen slaat natuurlijk nergens op. Jouw leraar is ook verantwoordelijk voor jouw klas, maar wil niet zeggen dat jouw klasgenoot het je niet mag kwalijk nemen dat jij hem op zijn bek timmerde toch? Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 17 februari 201115 j Het probleem zit wat mij betreft niet bij Monsanto. Je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze op een vieze manier een monopolie willen. Naar mijn mening is daar juist een regering voor, om de bedrijven "in bedwang" te houden en alles netjes te laten gaan. In NL vind ik dat de regering zich wel eens teveel met de bedrijven bemoeid. Maar in Amerika, daar is de regering het bezit van enkele multinationals die door de regering hun monopolie afdwingen.Grotendeels ben ik het wel mee eens, het probleem is dat de regering het niet aanpakt, maar om Monsanto het niet kwalijk te nemen slaat natuurlijk nergens op. Jouw leraar is ook verantwoordelijk voor jouw klas, maar wil niet zeggen dat jouw klasgenoot het je niet mag kwalijk nemen dat jij hem op zijn bek timmerde toch?Ik heb het recht niet om daarover te oordelen, mag hem alleen aangeven bij de politie Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 17 februari 201115 j Nou wordt ie helemaal mooi, jij sloeg!!! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 17 februari 201115 j Ow, haha, las verkeerd! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.