Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik zat net naar een videootje te kijken van "Ini's Moestuin", waarin ze zei dat uien en knoflook niet naast elkaar mogen.Waarom zou dat niet kunnen?In mijn onwetendheid doe ik dat eigenlijk al een paar jaar en ik heb (voor zover ik weet) nog nooit problemen gehad.Wat zou er mis kunnen gaan dan?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Uien en knoflook hebben dezelfde wensen, ze hebben beiden dezelfde lucht en concurreren met elkaar. Hebben dezelfde voedingsbehoeften. En kunnen gemakkelijker ziektes krijgen. Ik lees ook dit soort dingen steeds. Beter is om dan wortelen af te wisselen. Dat bedoelde ik met tuinstress, waar zet ik alles neer. Want ik heb heel veel bakken met alleen knoflook staan en daar wil ik nu wortelen tussen zetten, en aanvankelijk ook uien, vandaar dat ik dit ook opgezocht heb. 3 uren geleden3 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 uren geleden3 u En als je geen plaagbeestjes had, dan zou ik er mij niet al te veel zorgen over maken. Ik zit nu ook met het probleem: knoflook en kolen. Zie mijn nieuwe topic. Ook zoiets.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur Ik maak me geen zorgen, ik vroeg me het alleen maar af.Vooral omdat het tot nu toe juist altijd goed gaat.Ik begin me af te vragen wat er eigenlijk nog waar is van al die "wijsheden".Net zoals die tomaten diep planten, dat is ook al achterhaald.Zou dat met dit soort dingen ook niet kunnen?Ik lees juist dat kolen en knoflook prima samen gaan.Schiet mij maar lek...
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ja, als je door blijft zoeken, dan lees je steeds wat anders. Gewoon doen wat je altijd deed lijkt mij verstandig. Wij zitten nu te lezen omdat het slecht weer is, ik wou de de hele dag buiten bezig zijn. Ik ga mij maar met eierdozen bezig houden denk ik en de plu pakken naar de werkplaats waar de zaden staan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.