Geplaatst: 2 uren geleden2 u Hoi,In tuincentra vind je veel plantjes die in een tray van 6 perspotjes verkocht worden. vaak zijn er verschillende plantjes in 1 perspot.Nu heb ik bv. venkel gekocht, en er zitten er zo'n stuk of 10 kleine venkelplantjes in 1 perspotje schat ik. Is het de bedoeling dat die als ze wat groter zijn opnieuw verplant worden? of moet ik ze uitdunnen?Of gaan ze wel zelf hun plaats 'maken' ?gr,Tom
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Bij planten zoals venkel (venkel) worden vaak meerdere zaailingen in één perspotje gezaaid om zeker te zijn dat er iets opkomt. Maar uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ze allemaal samen blijven staan.Je kan ze dus gewoon uitdunnen zodat er één plantje per potje overblijft, kies dan de sterkste uit.Als je plek hebt om er veel meer planten in de moestuin neer te zetten, zou ik voorzichtig de zaailingen uit elkaar halen en allemaal apart oppotten. Wellicht beschadig je dan wel wat wortels, maar aangezien je toch veel meer heb dan je eerst dacht, kunnen de zwakste misschien wel weg uiteindelijk en zet je alleen de mooiste in de moestuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.