Geplaatst: 2 uren geleden2 u Hoi, ik heb twee stoofpeerbomen 5.5 jaar geleden gepland. Al die jaren 0 bloesem. (andere fruitbomen doen het top). Tijd om ze te rooien?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u De snelheid van bloesem geven, hangt ook af van het ras en of het laagstam/hoogstam is, waar ze staan, enzovoort. Iets meer info nodig dus :-).
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dat kan aan veel zaken liggen. Foto's zijn zeker handig.Ik heb ook een Gieser Wildeman gehad die pas na een paar jaar ging bloeien. Groeien de bomen goed? Heb je ze tussendoor gesnoeid? Soms zit er zoveel groeikracht in een wortel dat hij pas gaat bloeien als de boom een bepaalde grootte heeft. Bij mij kwam er in het 4e jaar pas bloesem maar bij mijn buurman duurde het ook een jaar of 6. Dat betrof een St Remy.Ik kreeg ooit de tip om aan één zijde een wortel af te steken zodat de groeikracht vermindert.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.