Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Door de harde wind (jawel, alweer) is de stengel van mijn komkommer geknakt.Ik heb geprobeerd om hem te ondersteunen en op die manier te redden, maar dat werkte niet echt lekker, het was een beetje wiebelig geheel.Toen vertelde @Dahli , dat je de stengel kon afknippen en in et water zetten en dat er dan wortels aan zouden komen.Okee, ik naar buiten met een potje water (niet te koud, want dan schrikt hij zo) en een schaartje.Maar eigenlijk voelde het breukje best nog wel vrij stevig, ondanks de wiebelige ondersteuning.Potje water en schaartje weer naar binnen.Toen vertelde @Tanja65 dat er zoiets bestaat als bloementape of bloemistentape.Dat plakt wel op elkaar, maar niet aan de plant.Misschien kon ik daarmee een spalkje maken.Helaas heb ik dat niet in huis en ik woon ook niet in de buurt van een Action of zo.Eerst naar de dierenarts, want de hond is ziek.Op de terugweg even langs de bloemenwinkel voor bloementape.Daar hadden ze nooit van gehoord...Vreemd wel.Maar iets van wat @Tanja65 had gezegd, bleef bij me hangen.Die tape plakte wel op zichzelf, maar niet aan de plant.In de EHBO doos van de hond had ik een rol tape, die dierenartsen gebruiken, om verbandjes vast te zetten, dat is rekbaar en plakt niet aan de vacht maar wel aan zichzelf.Gewapend met twee tandenstokers en een stukje van dat tape heb ik het arme ding kunnen voorzien van een spalkje en dat netjes in in de tape gewikkeld.Hij zal het wel redden.Pff, wat een gedoe...
Geplaatst: 52 minuten geleden52 min 1 minuut geleden, Rookie zei:even langs de bloemenwinkel voor bloementape.Daar hadden ze nooit van gehoord...Vreemd wel.Dat is echt idioot. Elke corsage met echt bloemen (en ook neppers denk ik) wordt hiermee gemaakt. Een beetje bloemenwinkel zou toch minimaal wel moeten weten wat het is. Enfin.Ik vind jouw oplossing heel creatief! Want dit zou ook moeten lukken. En ik hoop dat je komkommer het zo redt!
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min Dat ziet er heel profi uit @Rookie ! En juist fijn dat het dierentape wat dikker is, daardoor geeft het nog meer steun aan de patiënt. Ik vind het een slim alternatief!(Sterkte met jullie hond!)
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min Goed opgelost, nog veel beter dan de rekbare tape. Veel sterkte met Kesh! Wij hebben trouwens band bij de Aldi gekocht, niet rekbaar en die kun je ook gebruiken, maar was wel smaller. 12 minuten geleden12 min aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.