Geplaatst: 18 uren geleden18 u Hoi,Mijn schermnaam is Sunshine Gardener, want met een beetje zon is het toch leuker in de tuin.Wij hadden een vlonder in de tuin die betere tijden had gekend. Na het verwijderen hebben wij ons eerste moestuin experiment gestart. Ik hoop hier weer meer info en tips te vinden voor de nieuwe hobby. Nu al teleurgesteld dat de eerste rij pluksla verdwenen is. 🐌🕊 Ik ga de volgende onder gaas proberen. 🙂Ik ben begonnen met no dig en wisselteelt met biologische zaden als uitgangspunt. Groetjes, SunshineGardener
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Welkom! Mooi stuk grond voor je moestuin Sunshinegardener! Wat zijn de gewassen die je van plan bent te telen? Veel leesplezier hier.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Ziet er goed uit! Wordt vast een heel zonnig jaar met heel veel plezier uit je moestuin. Foto’s zien er mooi uit! Maar die slakken….! daar heb ik helaas heel veel ervaring mee. Actief zoeken en slakkenkorrels hier. En dan nog heel veel kwijt… maar jij kunt dat vast beter in toom houden straks. Denk dat er veel eitjes gelegd zijn onder de vlonder en als die allemaal zijn uitgekomen, het straks veel beter gaat. Biervallen, slakkenkorrels. Genoeg opties! Groene groet en veel plezier
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Welkom hier. Ja die slakken is een ergernis. Hoe lager bij de grond hoe erger. Dat zie ik nu ook.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Bedankt voor het warme welkom!Vanochtend lag er een betere aarde tussen de wortels, pootjes, krabsporen en nog een andere verrassing 😉 Een van de vandalen is op soort geïdentificeerd. 🐈⬛Ik heb over de laatste wortels een tunnel gezet. Morgen nog wat nieuwe sla zaaien met een tunnel, en dan kijken of het goed gaat.Op dit moment doe ik in de tuin een poging voor sla, zomerwortel, courgette, snack komkommer, broccoli en andijvie. Daarnaast wat kruiden en bloemen. In de hoek een kiwi en ik wil kijken of ik de bestaande braam kan begeleiden en in toom houden. Er staat een jonge perenboom en een blauwe bessenstruik om de hoek.Aan de andere kant van het terras een kruidentuin, met daarbij wat druivenplantjes en een dwergframboos. En nog wat bakken met aardbeien. We spreiden onze kansen 😄Ik ben benieuwd wat het hier naar de zin gaat hebben, en wat het minder goed doet.We hebben vanuit de kust (vorige woonplaats) een olijfboompje meegenomen die een paar jaar zijn best heeft gedaan met overleven. Nu staat ie in de volle grond en er komen ineens weer scheuten aan!Ik heb er zin!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.