Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peultjes: wanneer de planten rooien?


cindy's moestuintje

Aanbevolen berichten

Ik had een vraagje en omdat ik hem via zoeken niet kan vinden vraag ik het zo maar even, ik heb een groentevak in mijn moestuin vol met peulenplanten die hebben inmiddels flink veel peulen opgeleverd en iedere keer zaten er weer nieuwe witte bloemen in die peulen werden, nu heb ik net de laatste peulen die goed waren eruit gehaald en nu zie ik geen witte bloemen meer of knoppen, is het dan zo dat het nu over is met de oogst van peulen en rooi ik dan nu de planten of maken peulenplanten constant nieuwe bloemen aan gedurende de zomer en krijg je nog meer oogsten?

Ik heb inmiddels de erwten wel al gerooid omdat hier hetzelfde verhaal was en ik dacht dat het daar dus ook over mee was ik hoop dus dat ik dat ook goed heb gedaan, maar ik weet niet of het bij peulen ook zo werkt?

Dit is het eerste jaar dat ik peulen en erwten heb, en ze komen volgend jaar zeker weer, heb een flink aantal kilo's eraf gehaald..

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne rooi ik pas als ze geel worden en afsterven. Doorgaan tot de laatste peul

Bij mij blijven ze nog steeds komen, de plant is wel al op zijn retour en niet meer geheel mooi groen . Denk toch dat ik nog een week of drie verse peultjes heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de bloei bijna voorbij dus verwacht her en der nog een verdwaald peultje en dan rooi ik ze want dan is het echt gedaan met het oogsten. (Kan ik stiekem nog wat tomatenplanten kwijt... )

Peulen (paarsbloeiende) die nú groeien worden (bij mij) ook snel groot en vergroeien tot grotesque achtige pods....

Bij mij "End of the Peul Season"

Pfff wordt tijd ook, vriezer ligt vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nog steeds volop aan het oogsten, vanwege vogelvraat moest ik er een net overheen gooien en toen is de groei bovenin gestopt maar onderin was er weer volop bloei en nieuwe peultjes, ze beginnen vooral bovenin gelig te worden maar onder nog groen dus ik zal ze voorlopig nog niet rooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...