Geplaatst: 7 uren geleden7 u In mijn tuin op het noorden heb ik twee vijgenbomen die het geweldig doen. Afgelopen juli had ik een enorme oogst en ook nu heb ik weer veel rijpe vijgen. Echter zijn de vijgen uit de tweede oogst heel anders dan de eerste batch. Veel steviger, iets minder zoet, meer een klassieke vijg vorm, terwijl de eerste batch meer peervormig zijn. Ook valt me op dat van m'n ene boom de vruchten in juli groen gelig zijn maar wel écht rijp en zoet, nu ook paarsig worden. Ik heb geen idee welke rassen ik heb staan maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit herkennen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik denk dat je op het noorden al heel blij mag zijn dat je überhaupt vijgen hebt, en zelfs 2 oogsten ook nog
Geplaatst: 2 uren geleden2 u De paarse zijn lekkerder. Maar ook daarvan bestaan er vele soorten. Wij hadden in Spanje zon boom. Voor het hele jaar had ik vijgentaartjes. Vroor ik allemaal in.
Geplaatst: 28 minuten geleden28 min @Supereef Heb je misschien nog een foto van de vijg/vijgen en zo ja zou mooi zijn als je fotos van de 1e en 2e oogst hebt, ben benieuwd hoe het eruit ziet. Zelf heb ik maar 1 vijgensoort waarvan alleen de vorm mij verbaasd heeft dit jaar, namelijk de verdolino ( volgens de label) de 1e oogst waren ze peervormig en de tweede die vermoedelijk nog 1 a 2 weken nodig heeft is rond/bal vormig. Helaas geb ik zelf geen foto van de 1e oogst aangezien het maar om 3 stuks ging 28 minuten geleden28 min aangepast door Tony75
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.