Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Evie2 heeft in het voorjaar erg veel bloemknoppen gemaakt. Die heb ik er tot ca 20 mei bijna allemaal uitgeknepen. Bij drie van de ruim twintig planten heb ik een stengeltje laten staan. Die zijn inmiddels uitgegroeid, en geoogst.

Daarna echter: wel af en toe een nieuw blad, maar geen enkele nieuwe bloemstengel, tot de dag van vandaag. Nu zien ze er niet heel bossig uit, maar af en toe nieuwe bloemstengels, dat had toch allang moeten gebeuren?

- Ben ik te ongeduldig?

- Zijn het toch juni-dragers? (besteld bij Duivenvoorden als Evie2, stond er ook op geschreven)

- Iets erg mis met de verzorging?

Foto van 2 weken geleden:

img1986k15521342337744.JPG

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

zelfde verhaal hier, vroeg me ook al af.

mijn planten zijn wel iets groter dan die op de foto.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

Evie 2 geeft eerst sporadisch 1 bloemsteel.

Als deze is uitgeoogst komt de 2de.

Pas dan komt de boem met meerdere stengels en topoogst, en bloemen zelfs op de uitlopers, is nu her en der al bij mij, staan onder overkapping.

Natuurlijk is dit alles afhankelijk van het weer.

Dus was te koud en te weinig zon.

Zal vanaf als het weer beter wordt wel verbeteren.

Geplaatst:

ik ben benieuwd, heb nu alleen nog ostara's en malwina's (donders wat zijn die lekker) waar vruchten in zitten, met de rest lijkt het gedaan. dus laat maar komen die boem!

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

net gekeken en waarempel zitten er al weer bloemen in!

*doet een blij dansje* go evie, go evie, go evie!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hier ist zover, uitbundige bloei met vele bloemstengels en uitlopers die tot op de grond hangen.

De stekken van de uitlopers krijgen ook al volop bloemen.

Dat beloofd nog een goede Evie 2 oogst te worden

Als het weer weer niet gaat tegenspartelen

Wat enkele dagen mooi weer niet al te weeg brengt!

Geplaatst:

Raar, tel maar 5 bladstengels en zo een korte bloemstengels.

Bij mij steken de bloemstengels boven de bladeren uit voor ze onder het gewicht van de opzwellende vruchten gaan afzakken.

Hebben ze genoeg voeding?

Wanneer zijn ze geplant vanuit de koelcel?

De mijne op 6 april.

Geplaatst:

Geplant op 14 maart. Ze gingen in het begin goed, daarna beduidend minder.

Nogal wat oudere bladeren verwijderd: windschade; verkleuring; uitdroging?

Wel misschien twee fouten met bemesting:

- Geplant in bemeste standaard potgrond

- Te vroeg? bijgemest. Omdat de planten daar slecht op reageerden heb ik gespoeld (dat gaat vrij makkelijk met teelt in bakken). Misschien teveel gespoeld.

Verder staan ze in eigenlijk te kleine bakken. Ook het weer heeft niet echt meegeholpen.

Volgend jaar de ervaringen gebruiken om bij te stellen, en eerst maar eens zien of de oogst dit jaar toch nog wat wordt.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...