brenda_janssen Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 hallo vandaag heb ik een foto gemaakt van de brocoli, wanneer kan ik deze oogsten?? ik vindt hem nog vrij klein!!! maar volgends mijn komen de bloempjes uit en begint die bruin te worden... kunnen jullie mijn helpen?? Quote
Jorg Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Je kunt nu oogsten, als de bloemetjes uitkomen ben je eigenlijk al iets te laat. Wat betreft je vraag waarom die zo klein is. Je teelt in een makkelijke moestuin bak met beperkte ruimte. In de volle grond is het zo dat als je dicht op elkaar plant de broccoli's ook kleiner zullen zijn. Daarnaast is er ook onder de grond in zo'n bak maar beperkte ruimte en bevat de grond bovendien maar zeer beperkt voeding (af en toe bijmesten dus in de bak). Eet smakelijk. Quote
brenda_janssen Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Geplaatst: 16 juli 2012 kunnen deze ook geoogst worden?? en als ik de broccoli af heb geknipt wat kan ik dan de pant gewoon weg gooien ??? Quote
Erny Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Deze kan je allebei ook opeten. Eventueel de plant nog laten staan, kan zijn dat ie nog wat kleine broccolietjes gaat produceren (en dan kan de plant z'n stikstof overgeven aan de grond). Als je de ruimte echt nodig hebt voor volgend project dan gewoon rooien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.