dennislp Geplaatst: 22 juli 2012 Share Geplaatst: 22 juli 2012 Ik was vanmiddag bezig met de grond in een van de koude bakken wat aan het verlagen, zodat een paar kleine tomatenplantjes er perfect in konden. Na wat gegraaf stuitte ik op een raar hard iets, en na dat nog meer bloot gelegd te hebben bleek het een aardappelachtig iets te zijn, wat vast zit aan de wortels van de conifeer. Slaat een conifeer ondergronds in knollen voedsel op? Heeft deze conifeer last van een ziekte? een of ander kanker gezwel? Wat denken jullie te zien op deze foto? Of is dit een stuk beschadigd wortel geweest in het verleden? Lijkt me dat er dan niet zo'n mega knol ontstaat maar ok... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Zaadje Geplaatst: 23 juli 2012 Share Geplaatst: 23 juli 2012 Burl wood! (weet even de nederlandse benaming niet...)Zijn vergroeiingen (goedaardige kanker) die ontstaan bij stress (beschadiging, schimmels of parasieten)Bij coniferen komt het vaak voor in de wortels, bij andere bomen zie je het ook boven de grond (berk, noten etc.)Zolang de coniferen niet bruin worden, denk ik dat het een simpele beschadiging is geweest.Houtbewerkers/snijders zien dit graag, aangezien deze stukken hout vaak een prachtig patroon hebben van binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 juli 2012 Share Geplaatst: 23 juli 2012 Buurvrouw op de tuin heeft vlak naast de haag ook rare verdikte wortelen ervan uitgestoken. Ze ging ze koken of ze eetbaar waren, denk wel uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren koken voor dat mals is. Ze roken wel eetbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Zaadje Geplaatst: 24 juli 2012 Share Geplaatst: 24 juli 2012 Heb weleens knoppen van een den gegeten.... smaakt zoals het ruikt, niet echt mijn ding! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.