Jump to content

Hoeveel water geef je je tuintje met 27 graden +

snowie

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik ben nog maar een beginner in kweken van groentes enz.. en heb dit jaar eigenlijk pas voor het eerst er serieus wat aan gedaan. (vorig jaar zomaar wat wortels voor de lol gehad) ik heb nu: bonen,rode kool,bloemkoo, brocoli, aardbeien en wortels staan maar met dit warme weer zie ik elke avond dat de grond helemaal uitgedroogd is zelfs een paar scheuren van de droogte mijn vraag is dan hoeveel water geef je dan met deze extreme temperaturen overal? bijvoorbeeld de rode kool plantjes? en neem je alleen de plantjes mee of ook alle grond er om heen? *ik wilde deze vraag eerst niet stellen aangezien het een beetje ''dom'' klinkt maar ja ik moet het toch vragen als beginner wil ik dat graag weten..

groeten,

Snowie

Snowie, een zeer lastig te beantwoorden vraag. Je doet dat op gevoel. Hier (klei-grond) zit nog voldoende vocht in de grond en is het echt niet nodig om alles water te geven. Alleen de tomaten en komkommers in de kas krijgen wat. Aangezien het vanaf vrijdag al weer kan gaan regenen zou ik de kolen geen water geven

Het is niet nodig om heel de grond nat te maken, dat water bereikt de wortels niet tenzij je er vele liters op gooit. Water verspilling dus. Het is efficienter om water rond de voet te geven, in etappes, wachten tot het gezakt is en weer een 'scheutje' er bij totdat jij het idee hebt dat het wel genoeg is.

Meer antwoorden vindt je hier: https://www.moestuinforum.nl/water-geven-t5529.html daar kan je ook verdere vragen stellen, zo houden we het een beetje centraal.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...