Jump to content

Aardappelen met gaten?

gerbera

Recommended Posts

Hi,

ik heb gisteren alle aardappelen gerooid en op de grond gelegd om te drogen. Vandaag zie ik op vele aardappelen kleine ronde gaten. Ik heb een aardappel gesneden en ik zie erin een klein tunneltje...wat is het?? En: mag ik de aardappelen nog eten?

Bedankt!

Gr

Ilaria

Het zouden dan ritnaalden kunnen zijn...gaatjes zijn minder dan 1 mm breed een niet eens 1 cm diep..zouden de beestjes in de gaten moeten zitten? watn ik heb een paar aaardappelen gesneden en ik zie niks...

Volgens mijn mag ik de aardappelen nog eten?

Bedankt

gr

ilaria

Je mag ze wel eten is jou keuze

Maar ik heb geen idee, het lijkt mezelf niet zo lekker als er al een beestje in gekropen heeft , of er wellicht nog in zit?

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Als je de aardappel gekookt is het beestje ook dood en merk je der niks van. In de appelmoes gaan zwarte appels met schimmel de moes in met ratten en muizen en al. Een wurmpje moet dan niet uitmaken toch.

Is toch lekker. Heb jezelf gelijk vlees bij je prakje! En dat soort beestjes zitten vol eiwitten!

En dat van die appelmoes is echt nonsens hoor! Ik ken iemand die werkt bij HAK en verklaarde me voor gek, toen ik dit vertelde!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Natuurlijk verklaarde hij je voor gek. HAK medewerkers zullen nooit zeggen dat er een schimmel of een beest (muis,kever, rups etc) in of tussen het fruit zit dat is logisch.

Vraag maar aan HAK of ze je een 100% garantie certificaat kunnen geven dat er in geen een procedé sporen van dierlijke resten te vinden zijn.

Weer back on topic we hadden het over aardappels moes etc is een ander topic

Als ik een gaatje zie in de aardappel snij ik hem door en kijk of er nog een beest in zit. Het beestje gaat naar de hemel en de aardappel was ik en gaat gewoon de pan in. Moet kunnen het wordt gekookt dus alle sporen van het beestje zijn weg.

• 3 weeks later...

Een gedeelte van onze aardappeloogst is ook met gaatjes voorzien.

In een bepaald stuk zijn alle aardappelen met meerdere gaatjes voorzien.

Vorig jaar stond hier onkruid en gras.

Twee meter verder , waar vorig jaar ook onkruid en gras stond, zijn de aardappelen onbeschadigd.

Wij vermoeden het werk van ritnaalden.

11082012003.jpg

Tot heden hebben wij in de aardappelen geen dader aangetroffen.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )