Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika bladeren verwijderen?


Victor

Aanbevolen berichten

Ieder jaar bij het rijpen van de tomaten verwijder ik een groot gedeelte van de bladeren,mag ik dit ook bij de paprikaplanten? Deze planten hangen vol vruchten ,maar ook veel bladeren. Ik dacht zo ,als ik de meeste bladeren verwijderde ,ik een betere rijping zou mogelijk maken .

Graag antwoordje

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het zelf niet, om de eenvoudige reden dat ieder blad bijdraagt aan de groei van je paprika's. En mijn ervaring is dat paprika's nog wel eens willen verbranden als ze direct in de zon hangen, in ieder geval als ze eerst beschut waren en dan ineens in de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een vraagje over paprika's, ik heb ze in een kasje staan in grote potten, nu valt mij op dat er rotte plekken in komen, ze groeien voor de rest wel goed. De planten zien er voor de rest wel goed uit, ik heb wel ook wat last van luis. Ik ben net begonnen met kweken in een kasje en nog een beetje zoekende hoe dit het beste te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Victor,

 

Ik verwijder het blad van paprika of peperplanten ook niet, tenminste niet om ze sneller te laten rijpen. Mocht je er eens een experimentje aan willen wagen dan zou ik zeker niet het meeste blad verwijderen maar slechts enkelen vanaf onder, zoals je dat bij tomaten doet, zodat de plant nog ruim voldoende blad heeft. Ik verwacht persoonlijk weinig nut van het verwijderen van "het meeste" blad op de rijping van de vruchten.

 

Het heeft meer nut om enkele vruchten te oogsten als deze nog groen zijn zodat de andere vruchten kunnen rijpen en de plant weer voldoende energie heeft om nieuwe bloemen en blad aan te maken. Maar daar zal je mee bekend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Energie komt niet uit de grond, maar wordt via bladgroen en zonlicht gemaakt. Bouwstoffen komen voor een deel uit de grond en worden voor een deel ook weer aangemaakt door het bladgroen. Ik kan me voorstellen dat bloemen en kleine paprika's die toch niet meer afrijpen, dat die energie vreten en dus beter dan verwijderd kunnen worden. Verder zou ik alle groene delen gewoon laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...