Rantje Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 In het loof van de wortels zitten rupsjes.Het loof wordt bruinig en sterft uiteindelijk takje voor takje af. Tal poepjes te vinden maar kan nergens iets vinden welke rups het moet zijn.Ze zijn echt heel erg klein en heel moeilijk te vinden.Jammer genoeg geen rupsen van de koninginnepage...dan hadden ze mogen blijven Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Dus geen zwarte??? Ik ben hier steeds aan het speuren, maar niks.....noppes nada Trouwens heel wat vlinders minder tov vorig jaar....ik heb nog geen kleine vos gezien dit jaar....is toch niet normaal??!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Nee duidelijk niet de goede...wel planten die bijna geen loof meer hebben. Morgen zou ik even kijken of ik de foto's op de pc krijg, en of ze een beetje gelukt zijn. Hier trouwens ook minder vlinders dan anders, wel veel Koolwitjes, de grote en het kleine maar zelden wat anders. Hoorde eergister trouwens dat het een betere juli maand geweest is dan vorig jaar. Meer zon en minder nat. Toch zegt mijn gevoel echt wat anders hoor, maar ook die vrieskou zouden vast aardig wat overwinterende poppen en vlinders gekilt hebben Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amma Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Hier ook rupsjes in het loof van de Ramenas en de Daikon wortels.... Ze lijken niet op ander loof over te gaan want de snijbiet die er naast staat heeft geen enkele schade. Ik heb rupsjes gevonden maar ook eitjes en verwijderd. Ik check nu elke dag even. Gaan de wortels dood als er wat loof is aangevreten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Nee alleen als alle loof eraf is groeien ze niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amma Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 Dankje, gelukkig. Heb er vandaag weer een paar rupsen afgehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amma Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Heb hier de rupsen in een bak gedaan. Kon het niet over mijn hart verkrijgen ze te elimineren. Ze gaan al poppen; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Mooi....weet je van welke vlinder of ander insect ze zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amma Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 geedee, deze zijn van het klein koolwitje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts