Jump to content

Rupsjes in loof wortelen

Rantje

Recommended Posts

In het loof van de wortels zitten rupsjes.

Het loof wordt bruinig en sterft uiteindelijk takje voor takje af. Tal poepjes te vinden maar kan nergens iets vinden welke rups het moet zijn.

Ze zijn echt heel erg klein en heel moeilijk te vinden.

Jammer genoeg geen rupsen van de koninginnepage...dan hadden ze mogen blijven

Nee duidelijk niet de goede...wel planten die bijna geen loof meer hebben. Morgen zou ik even kijken of ik de foto's op de pc krijg, en of ze een beetje gelukt zijn.

Hier trouwens ook minder vlinders dan anders, wel veel Koolwitjes, de grote en het kleine maar zelden wat anders. Hoorde eergister trouwens dat het een betere juli maand geweest is dan vorig jaar. Meer zon en minder nat. Toch zegt mijn gevoel echt wat anders hoor, maar ook die vrieskou zouden vast aardig wat overwinterende poppen en vlinders gekilt hebben

• 3 weeks later...

Hier ook rupsjes in het loof van de Ramenas en de Daikon wortels.... Ze lijken niet op ander loof over te gaan want de snijbiet die er naast staat heeft geen enkele schade.

Ik heb rupsjes gevonden maar ook eitjes en verwijderd. Ik check nu elke dag even.

Gaan de wortels dood als er wat loof is aangevreten?

• 2 weeks later...