jeanne-heijmans Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Vreemd dit heb ik nog geen een jaar meegemaakt, er komen aan mijn druivenrank weer nieuwe trosjes aan? Heeft iemand dat ook weleens gehad? En dat kan toch nooit meer uit groeien naar een blauwe tros druiven! Is het misschien niet beter om ze te verwijderen voor het rijpen van de andere druiven,die nu blauw beginnen te kleuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Bij mij komt dat ieder jaar wel voor. Het ene jaar wat meer dan het andere. Inderdaad gewoon verwijderen want het is alleen maar ballast voor de plant. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Nu heb ze gelijk verwijderd,bedankt,maar er komen er volgens mij nog meer aan, dus elke keer maar even langs lopen, nog een vraagje, worden de druiven nu nog groter,of alleen nog maar het kleuren van de druiven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Oei , strikvraag . Ik heb daar nooit zo op gelet maar volgens mij worden ze niet of nauwelijks meer dikker zodra ze gaan kleuren. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb wel de trossen die "in het zicht" hangen gekrent.(alle kleine speldekopdruiven ertussenuit halen) en dan zie je toch wel dikkere druiven tov de trossen die ik met rust gelaten heb. Ik zie hier ook dat er nieuwe bloei in de druif komt, maar meestal ben ik dat voor, omdat ik na juni geen nieuwe ranken meer laat groeien en steevast eruit knip.( druif staat op een doorgang vd pergola die vrij moet blijven) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Hier vandaag in een grote druif die ik af en toe snoei, ook opgemerkt dat de druif na die eerste snoei begin juni, nu op nieuw schot weer nieuwe bloemen maakt.Moet zeggen, ik was redelijk verbaasd toen ik dat opmerkte. Ik dacht echt te weten dat een druif die mogelijkheid helemaal niet had, maar wél dus. Wel op gesnoeide takken die ik reeds vóór de langste dag ingekort had. Weet iemand of dat de achterliggende reden is ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts