LucV Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Hallo,Ik heb samen met mijn zoontje een courgetteplant (mediterraanse ronde courgette) en die doet het fantastisch goed.Nu wil ik hem tonen dat er in één courgette honderden zaadjes zitten die we volgend jaar opnieuw kunnen zaaien.Enkel weet ik het zelf niet goed Ik zie in mijn courgette inderdaad honderden zaadjes zitten, maar die zijn klein en plat.Ik veronderstel dat ik de courgette veel rijper en groter moet laten worden?Maar hoe groot of hoe rijp?Hoe weet ik wanneer ik de courgette (met goede zaden) kan afknippen?Hoe lang (of hoeveel langer) duurt dit ongeveer? Bedankt! Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: Shaun. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Je moet de courgette dan erg groot laten worden. Na een tijdje groeit hij bijna niet meer, en is hij erg dik en donker van kleur. Dan kan je hem er af halen. Ik laat hem dan meestal nog een tijd liggen, om echt goede zaadjes te krijgen. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Als je andere soorten in de buurt hebt staan heb je al kans dat het niet meer soort echt is. Maar das een kwestie van uitproberen. Overigens is het ook met de F1 soorten die zijn speciaal gekweekt om de beste eigenschappen van de verschillende soorten te hebben. Die zijn er dan niet in de nakomelingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts