Dennis29 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Heel veel frambozen hebben rare bruine plekken en zien er misvormd uit: Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Ze staan in een bessenkooi dus vogels of andere grote beesten kunnen er niet in komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Lijkt op vrucht rot... Wellicht van het natte weer??? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb dit ook op een deel van de frambozen. Bij mij is het niet zoooo erg, ongeveer zo als op je laatste plaatje. Altijd alleen het bovenste randje. Ze zijn voor de rest wel groot en sappig dus ik eet het gewoon op (of peuter wat van de aantastig af - hup in de kliko - en eet de rest). Helaas geen antwoord. Ik denk dat ik dit jaar in de winter alles ga afknippen om af te komen van eventuele schimmels en ongedierte. Ik heb dubbeldragers dus dan mis ik de eerste (kleinere) oogst. In de voorjaarsoogst dit jaar ook veel wormpjes. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Bij mij was het de frambozenkever, die soortgelijke schade aan de frambozen toebracht, heb je nog geen wormpjes gevonden in je frambozen? Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ziet eruit als een schimmelsoort....overrijpe vruchten die ik mis met plukken zien er hier ook zo uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Nee er zitten geen rupsjes in, er zitten wel veel normale vruchten aan maar een deel ziet er zo uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 op http://www.groen.net/Article.aspx?id=13326 staat van alles... kijk eens op die link bij Stengelvlekkenziekte of brandnetelvlekkenziekte (Elsinoë veneta) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts