Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel veel frambozen hebben rare bruine plekken en zien er misvormd uit:

28juli2012034.jpg

28juli2012033.jpg

28juli2012032.jpg

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Ze staan in een bessenkooi dus vogels of andere grote beesten kunnen er niet in komen.

Geplaatst:

Ik heb dit ook op een deel van de frambozen. Bij mij is het niet zoooo erg, ongeveer zo als op je laatste plaatje. Altijd alleen het bovenste randje. Ze zijn voor de rest wel groot en sappig dus ik eet het gewoon op (of peuter wat van de aantastig af - hup in de kliko - en eet de rest).

Helaas geen antwoord. Ik denk dat ik dit jaar in de winter alles ga afknippen om af te komen van eventuele schimmels en ongedierte. Ik heb dubbeldragers dus dan mis ik de eerste (kleinere) oogst. In de voorjaarsoogst dit jaar ook veel wormpjes.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Bij mij was het de frambozenkever, die soortgelijke schade aan de frambozen toebracht, heb je nog geen wormpjes gevonden in je frambozen?

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...