bio-fee Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 De titel zegt het al: moet ik (zomer)postelein oogsten met wortel en al, of de wortel laten zitten zodat het plantje nog verder kan groeien? Ik heb ze er nu met wortel en al uitgetrokken (ging nogal makkelijk) maar ging ineens twijfelen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik pluk de bovenste blaadjes van en laat de plantjes verder groeien tot ze gaan bloeien en in zaad schieten. Dan laat ik er altijd enkele staan om zaad te hebben voor volgend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Postelein groeit wel weer bij als je niet te laag wegoogst. En (los van voor het zaad) de bloempjes zijn ook nog erg leuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Gelukkig heb ik er niet al te veel uitgetrokken!Laat ik de rest mooi staan, pluk ik daar alleen het blad van.Naar de bloempjes ben ik ook wel benieuwd!Zaad winnen, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht maar het is wel een goed idee, ik vind het wel een geinig plantje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts