LucV Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 sinds een paar dagen zie ik dat het rot aan mijn tomatenplanten zit. Ik Had hiervoor al gespoten maar nu hangen er trossen aan en wist ik niet of dit nog mag. Ik ben een beginneling en heb het geleerd van mijn opa. Iemand tips? Mag ik nog spuiten tegen het rot? Helpt het als ik het heel voorzichtig doe en zorg dat het enkel op de bladeren is? ... Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: Sofietje. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Yep,Om te beginnen spuit ik alleen als het echt nodig. En gezien het vele vocht van de afgelopen weken is het nu gewoon nodig.De phytophthora/aardappelziekte slaat toe bij vocht en warmte.Doe je niets dan zullen je planten en uiteindelijk ook je tomaten ten prooi vallen aan deze lelijke ziekte.Ik spuit Daconil, dit middel remt de ontwikkeling van de ziekte en kan tot 3 dagen voor de oogst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts