Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ervaringen met zomerframboos rassen

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb de zoekfunctie al eens doorgespit, maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag... En ik ben echt op zoek naar ervaringen!

Omdat de framboos in de tuin toch wel errug goed bevalt (en vooral erg lekker is! ) zijn we op zoek naar een zomer soort (nu ottawa, herfstframboos, eerste jaar)!

Liefst een met grote, sappige, maar vooral, smaakvolle vruchten!

Kan iemand mij (ons) vertellen welke soort hij/zij het lekkerst vind, en waarom?

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ik heb hier drie zomerframbozenrassen aangeplant : Tulameen, Glen Doll en Glen Magna.

Zelf groeit Tulameen van deze drie het beste. Het is ook de framboos met de hoogste Brix-factor (dus de zoetste).

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

Ik heb op dit moment allemaal Glen Prosen staan en die bevalt goed.

Kwekerij de Batterijen in Ochten http://winkel.batterijen.nl/index.php heeft een goed assortiment en is niet zo ver vanuit Brabant.

Geplaatst:
  • Auteur

Pa heeft een berg frambozen staan, en die zijn heel lekker, alleen dat zijn van die kleine vruchtjes... En onze herfst framboos draagt echt vruchten zo groot als bramen... Nu zie ik bij de super ook altijd van die mooie grote liggen, maar die zijn nooit zo lekker als die van ons

Dus vandaar even de vraag! Ik zal de tulameen op het lijstje zetten! Als iemand nog andere aanbevelingen heeft...

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de website!

Lees er ook over de malling delight "Rijptijd: juli. Zeer grote, erg goed smakende, zachte vruchten. Grote opbrengst."

en de schonemann "Rijptijd: juni/juli. Grote donkerrode vruchten met zoete smaak en sterk aroma. Hoge opbrengst. Gebruik: verse consumptie en verwerking"

en over onze ottawa dat t een zomerframboos is , nu snap ik er niets meer van...

Geplaatst:

Zelf Golden Everest en Tulameen staan, ook sinds kort Sugana Lubera Primeberry (hele mond vol) en die valt me geheel niet tegen! Tulameen is toch wel de "eindbaas" van de zomerframbozen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
  • Auteur

en waar valt mijn ottawa onder volgens jou frank? zomer of herfst?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.