Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of het echt een Duits recept is, maar wij vonden het bij de slagerij in ons vakantiedorp een heerlijk broodbeleg. En gezien Jet het een goed idee vond het hier neer te zetten, bij deze.

Eigenlijk is het niet echt een recept, meer een handeling want gekookt wordt er niet. Maar het is wel heel erg lekker!

We beginnen met een bosuitje (of lente-ui, rode ui of prei) uit eigen tuin.

dsc076143261345057661.JPG

Deze lekker dun in ringen snijden, ook het groen kan er in.

Een kuipje verse basic roomkaas in een schaaltje, even los roeren.

dsc076235001345057680.JPG

Dan het uitje (of de prei) eroverheen verdelen.

dsc076382101345057735.JPG

En uiteraard kan het nog op smaak worden gemaakt met wat versgemalen peper.

dsc076443871345057757.JPG

En voilá, klaar is je heerlijke broodbeleg, of toastbeleg.. stokbroodbeleg.. vulling tussen je plakje ham, kip of salami, kwakje in je tomatensoep.. zeer veelzijdig spulletje

Enjoy!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nee bah, die heb ik wel eens gehad en ik vond hem...vies!

Maar zelfgemaakte frish kase is wel lekker..en je stopt erin waar je zin in hebt ( een jong sjalotje...mmm)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Of heerlijke verse bieslook uit eigen tuin

Ik hoef die roomkaas met bieslook ook niet. Liefst iets vers erin.

Good things come in small packages

Geplaatst:

In het voorjaar begin het altijd met roomkaas of turkse yoghurt of kwark mee naar de tuin en dan maar knippen van de nieuwe bieslook etc voor erdoorheen. Vers Turks brood erbij...

Gaat zo de hele zomer door en er komt steeds meer doorheen...

Geplaatst:
Nee bah, die heb ik wel eens gehad en ik vond hem...vies!

Maar zelfgemaakte frish kase is wel lekker..en je stopt erin waar je zin in hebt ( een jong sjalotje...mmm)

We gaan het uiteraard hier ook proberen, maar ik dacht, waarom zelf prutsen als het makkelijker kan.

Geplaatst:

Op het moment maak ik even geen kaas. Ik heb er nog wat liggen van het voorjaar, en die zijn toch wel snoeihard hoor. Je kunt er nog net plakken van snijden. Dat komt vooral omdat ze zo klein zijn denk ik. Daar gaan we aan werken Maar pas van het najaar weer, want nu ben ik druk zat met andere inmaak.

Verse kaas maak ik eigenlijk nooit. Moet ik nodig doen. Wel zure room... is ook lekker met bieslook en een uitje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...