Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Snoeitips druif en bessen

The Puma

Recommended Posts

goedendag.

De Braam. die snoei je als het blad is gevallen zo in oct. Je neemt de takken waar vrucht aan hebben gezeten helemaal tot op de grond weg en bind de nieuwe scheuten weer aan je draad

Maar dan wil ik je ook aanraden de stokken waar langs je de scheuten leid verder uit elkaar te zetten. Zo heeft een Braam niet voldoende ruimte om zich te ontwikelen, best is de stokken in een v vorm te zetten waaraan je horizontaal draad bevestigd om de takken voor 2013 aan te kunnen binden.

Druif. die staat ook niet gunstig zelfde verhaal. alles op een kluitje, geen lucht er tussen

misschien beter om de takken even los te maken en opnieuw te geleiden, de linkertak meer naar links uitbuigen en de rechter uiteraard meer naar rechts uitbuigen. Nu ze nog zo jong zijn kan dat heel goed nu gebeuren.p818001431971345307561.JPG

zelf heb ik ook een druif in pot die 1 tak naar links en 1 tak naar de andere kant heeft waardoor er een tussenruimte is van minstens 50 cm

snoeien pas 2013 Voor de knoppen gaan zwellen . manier van snoeien is op t net wel te vinden

Ja ook de laatste struik weer t zelfde verhaal.te dicht op elkaar staande takken. misschien beter om de middentak in zijn geheel te verwijderen zodat je een open struik krijgt. maar pas doen als daar de tijd voor is

Verder kan ik alleen nog zeggen, zoek op t net naar alle mogelijkheden

veel succes