bioboerke Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 hallo , kan je pompoenen dadelijk gebruiken als ze afgesneden worden of moeten ze nog een tijdje liggen ? gr aan de pompoenniers Quote
eva1986 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik weet natuurlijk niet of het voor alle pompoenen geldt, maar de patisson (schrijf je dat zo?) bij pa, knip ik af, en gooi ik in de pan. Nooit iets raars van gehad en smaakt super! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Madelen Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Pompoenen kunnen geoogst worden als de steel kurkachtig is, de schil moet hard zijn. Snijd de pompoenen af met zo'n lang mogelijke steel. Oogst bijvoorkeur bij droog weer.Direct eten kan uiteraard. Voor de pompoenen die niet direct gegeten worden is het ideaal als ze buiten nog een paar dagen kunnen uitrijpen. Quote Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen
Jean-Pierre Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Wanneer de steel van de pompoen kurk/hout-achtig is, dan kan je die lang laten liggen. Uit de zon, droog en op een koele plaats. Wanneer dat niet mogelijk is, maak er dan (pittige) pompoenchurney van. Kan je héél lang bewaren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.