Niek Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Beste forumleden, Zojuist een begin gemaakt met mijn 3-delige compostbak (3x 1m2). Nu heb ik nog een flink stuk worteldoek over. Is het aan te raden deze op de bodem te leggen Of is het juist beter als je compost in direct contact staat met de grond? Bvd, Niek VinkUtrecht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Waarom zou je het eigenlijk op de bodem willen leggen? Als je daar geen goede reden voor hebt, zou ik het niet doen. Je wilt namelijk graag dat de regenwormen en ander nuttige dieren bij jou groenafval kunnen komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Absoluut af te raden. Van opkomend onkruid zal je onderin de composthoop geen last hebben en mogelijk belemmerd het de doorgang van wormen. Verder kom je het tegen met het omzetten van de hoop en heb je er last van. Ik kan géén voordelen bedenken echter wel nadelen.Zorg er wel voor dat er lucht in het midden van de hoop onderin bij de bodem kan komen. Dit bespoedicht het verteringsproces. (zonder zuurstof geen verbranding leerde ik vroeger op school. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts