Ga naar inhoud

Compostbak: anti-worteldoek op de bodem leggen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Zojuist een begin gemaakt met mijn 3-delige compostbak (3x 1m2).

Nu heb ik nog een flink stuk worteldoek over. Is het aan te raden deze op de bodem te leggen Of is het juist beter als je compost in direct contact staat met de grond?

Bvd,

Niek Vink

Utrecht.

Geplaatst:

Waarom zou je het eigenlijk op de bodem willen leggen? Als je daar geen goede reden voor hebt, zou ik het niet doen. Je wilt namelijk graag dat de regenwormen en ander nuttige dieren bij jou groenafval kunnen komen.

Geplaatst:

Absoluut af te raden. Van opkomend onkruid zal je onderin de composthoop geen last hebben en mogelijk belemmerd het de doorgang van wormen. Verder kom je het tegen met het omzetten van de hoop en heb je er last van. Ik kan géén voordelen bedenken echter wel nadelen.

Zorg er wel voor dat er lucht in het midden van de hoop onderin bij de bodem kan komen. Dit bespoedicht het verteringsproces. (zonder zuurstof geen verbranding leerde ik vroeger op school.

met vriendelijke groet, Rubo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...