groenteboerin1978 Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Hoiiii,Misschien dat jullie mij kunnen helpen, mijn andijvie, boontjes kunnen er zo uit nou wou ik daar nog wat neerpoten, wat voor de winter is.Zat zelf te denken aan boerenkool maar weet niet of ik voor sommige dingen al te laat ben.Kan er ook voor kiezen om er niks in te zetten maar als er nog wat in kan dat liever natuurlijk.Ben dit jaar voor het eerst bezig dus planning heb ik er nog niet inzitten. In 1vak staan de tuinbonen dacht probeer gewoon zie wel wat het wordt, en ze gaan goed ben er trotst op. Ieder idee is welkom hoop dat de boerenkool nog wil doe het wel vanuit een zaadje, plantje mag ook maar heb geen idee of dat nog te verkrijgen is.Groetjes nelleke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 toevallig vanmorgen bij de intratuin nog plantjes boerenkool gekocht dus is te verkrijgen! Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 maar die zijn voorgezaaid en dus al een stadium verder dan wanneer je ze nu zelf zaait.Ik heb begrepen dat het niet meer zoveel zin heeft om nu nog te zaaien. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvdmeer Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Ligt er net aan welke soort je hebt. Deze is bijvoorbeeld tot en met september te zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Hoi, Dank je wel kan je deze ook in nederland kopen zag dat het een buitenlandse site is, en is het een lekkere soort niet geheel onbelangrijk. Iedereen bedankt voor reactiesGroetjes nelleke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Ëven verder kijken Nelleke het is gewoon een Nederlands bedrijf. Bovenaan kun je de taalkeuze veranderen; deze staat standaard op Engels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Theoretisch kan je nu nog zaaien maar als je van de winter nog boerenkool wilt eten dan kan je beter planten kopen dan nu nog gaan zaaien omdat je met nu nog zaaien te kleine planten houdt. In de winter komt de groei aardig stil te liggen (ligt aan de temperatuur). Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Ik had vorig jaar de boerenkool pas in Juli gezaaid en die opbrengst was zeer slecht, dus ik zou ook plantjes gaan kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts