Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen plant ziek (wit blad)?


brenda_janssen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al enige tijd op mijn pompoen plant witte stippen en vandaag kwam ik er achter dat er 1 blad helemaal wit is(zie foto)

 

2012-08-22-1870271345655062.53

2012-08-22-1856311345655079.53

 

ik heb op google opgezocht en ik zie dat het een vorm van witziekte is teminste volgends mijn beschrijving op google.nl, maar nu is mijn vraag aan jullie klopt het dat het witziekte is wat er staat bij dat dat voornaleijk voor komt bij courgettes. Is het schadelijk voor de pompoen?? En moet ik de bladeren er af halen of gewoon laten zitten

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook gewoon onschuldig kalk uit water zijn, zeker zo naast een muur opspattend water kan ik me goed voorstellen,

oude bladeren van pompoen blijven nooit mooi die pluk ik er gewoon af, hoeft eigenlijk niet maar beetje lelijk gezicht.

Maar omdat het ook meel dauw kan zijn zou ik al die lelijke bladeren in jouw geval weg plukken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook even op "witziekte" gezocht... kende de benaming niet.

Dit vond ik...

 

http://www.tuinadvies.be/echte_meeldauw_valse_meeldauw.htm

 

Erg verhelderend.

 

Jouw aantastingen zien er net zo uit als bij mijn courgettes...

Zie: courgettes-met-meeldauw-t6503.html

 

Aangetaste blad z.s.m. verwijderen en in de kliko donderen. Misschien is er dan nog hoop voor jou...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...