brenda_janssen Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Hallo, Ik heb al enige tijd op mijn pompoen plant witte stippen en vandaag kwam ik er achter dat er 1 blad helemaal wit is(zie foto) ik heb op google opgezocht en ik zie dat het een vorm van witziekte is teminste volgends mijn beschrijving op google.nl, maar nu is mijn vraag aan jullie klopt het dat het witziekte is wat er staat bij dat dat voornaleijk voor komt bij courgettes. Is het schadelijk voor de pompoen?? En moet ik de bladeren er af halen of gewoon laten zitten bedankt alvast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Kan ook gewoon onschuldig kalk uit water zijn, zeker zo naast een muur opspattend water kan ik me goed voorstellen,oude bladeren van pompoen blijven nooit mooi die pluk ik er gewoon af, hoeft eigenlijk niet maar beetje lelijk gezicht.Maar omdat het ook meel dauw kan zijn zou ik al die lelijke bladeren in jouw geval weg plukken. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenda_janssen Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 oke bedankt voor je antwoordt!!! ik kan weer aan de slag in me moestuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Heb ook even op "witziekte" gezocht... kende de benaming niet.Dit vond ik... http://www.tuinadvies.be/echte_meeldauw_valse_meeldauw.htm Erg verhelderend. Jouw aantastingen zien er net zo uit als bij mijn courgettes...Zie: courgettes-met-meeldauw-t6503.html Aangetaste blad z.s.m. verwijderen en in de kliko donderen. Misschien is er dan nog hoop voor jou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenda_janssen Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts