Missmass Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Frambozenvraagje: mijn frambozenstruik wordt totaal opgegeten door piepkleine rupsjes (ik denk stippelmot). Hoe groot is de kans dat dit volgend jaar weer gebeurd? Als die kans groot is, denk ik erover de struik weg te doen. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Is meestal een kwestie van ongeluk, ookal zijn er natuurlijk wel planten aanlokkelijker voor rupsen dan anderen. Bij mij waren het dit jaar wat jonge rode bessen; jammer maar helaas! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Hier eigenlijk alle (drie, twee rode en een groene) de kruisbessenstruiken kaal... De vier frambozen stekken waren ook helemaal kaal/gatenkaas zijn na het verpotten wel weer opgekomen en al redelijke stekken nu maar toch weer rupsen en iets wat gatenkaas zullen ze in de gaten houden of ze niet meer gaten krijgen....... maar heb dus wel het idee dat de frambozen (rode en gele hier) vrij sterk zijn als hun wortels maar niet aangetast zijn (na verpotten staan ze even stil maar gaan hier dus vlot weer groeien) en de stekken (zijn nog geen 10cm gok ik) hebben wel beetje "verhoutte" stammen dus dat scheelt ook wel denk ik, de "jonge uitgroeiers" zijn groener en gevoeliger volgens mij..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts