William Jellesma Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Dit jaar heb ik voor het eerst biltstar gepoot en vandaag de laatste aardappels gerooid. Over het algemeen is de opbrengst mij erg tegen gevallen, sommige planten hadden maar 3 aardappels aan zitten, de meeste had ongeveer 7 waarvan een paar grote en de rest kleine. Is dit normaal bij biltstar of zou dit soort zeker een hogere opbrengst moeten geven? Volgend jaar maar een andere soort proberen misschien. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Bildstar zou een normale oogst moeten geven. De aardappel is wel Phytophtora gevoelig en heeft zo hier en daar dit jaar er voor gezorgd dat de opbrengst zeer gering is. Maar er kunnen wel andere oorzaken zijn. Het ligt niet aan de soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 ik had het dit jaar ook voor het eerst en de helft was verrot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Ook hier waren de aardappels tegengevallen, sommige soorten gaven maar 1 à 2 aardappels per plant terwijl ze vorig jaar 10 per plant gaven Ligt waarschijnlijk aan het weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Bedankt voor jullie antwoorden, volgend jaar gewoon nog eens proberen dus! Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts