marije124 Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Hoi, Omdat ze in het tuincentrum alleen maar andijvie en brocoli hadden kom ik hier even vragen welke plantjes je nu nog kunt zetten (ik denk bv. aan boerenkool) en waar je die nog kunt kopen?Ik ben door omstandigheden wat erg laat dit jaar en heb een aantal dingen in bakken gezet/gezaaid (snijbiet, andijvie, pluksla, rucola, raapsteeltjes, blauwe groninger) en nog een aantal bakken over. Wat kan nu nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 ik heb laatst bij intratuin rucola gekocht, boerenkool en spitskool Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 En als je van zaaien houdt kan nu de veldsla de volle grond in. Dan heb je met kerstmis je eigen veldsla. Veldsla is 100% winterhard; ik had in februari nog wat staan, vervolgens ging er -20 overheen maar toen de dooi weer inviel veerden alle blaadjes weer op en kon ik weer plukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 je kan ook nog spinazie winterreuzen zaaien (tot september) Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 En als je van zaaien houdt kan nu de veldsla de volle grond in. Dan heb je met kerstmis je eigen veldsla. Veldsla is 100% winterhard; ik had in februari nog wat staan, vervolgens ging er -20 overheen maar toen de dooi weer inviel veerden alle blaadjes weer op en kon ik weer plukken. Tot nog toe is veldsla altijd mislukt bij mij. Het groeit nauwelijks. Maar ik heb nog zaadjes en zou het idd een keer in het najaar kunnen proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Da's zonde. Ik heb het nu twee keer gezaaid, twee keer goed gelukt. Ik zaai het begin september op regels met een tussenruimte van ongeveer 25 cm. In de broeikas gaat het erg snel smetten, beter is om gewoon buiten te zaaien is mijn ervaring. ik zaai "grote Noordhollandse". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jkskenl Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Hoe moet je sla in potten zaaien? Hoeveel zaadjes zouden jullie per kiempotje doen? Wil het ook eens gaan proberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 @Jkskenl : daar zijn vele topics over. Kijk gerust eens rond op het forum. Is niet moeilijk. gewoon doen. Sla is niet te moeilijk. Maar wat er nu allemaal nog te planten is ? Best veel hoor. Ik heb vorige week nog boerenkoolplanten en spruiten gepoot. Prei ( is wat laat , maar kan nog best ) sla , spinazie , andijvie.En we krijgen een waanzííínig mooi najaar he ? ow ja. en met een maand leuke knoflooksoortjes ? Leuk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Wintertuinbonen(Aquadulce), winterdoperwten(Feltham First) en winterpostelein kan je nu ook zaaien. Knoflook, bepaalde uiensoorten(Radar) en grijze/gele sjalotten kunnen in september tot december in de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 heb pas geleden nog peultjes gezet en die doen het heel goed en nu hopen op een mooi najaar wat er hopelijk komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts