Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke groenteplantjes nu nog kopen en zetten (eind augustus)

marije124

Recommended Posts

Hoi,

Omdat ze in het tuincentrum alleen maar andijvie en brocoli hadden kom ik hier even vragen welke plantjes je nu nog kunt zetten (ik denk bv. aan boerenkool) en waar je die nog kunt kopen?

Ik ben door omstandigheden wat erg laat dit jaar en heb een aantal dingen in bakken gezet/gezaaid (snijbiet, andijvie, pluksla, rucola, raapsteeltjes, blauwe groninger) en nog een aantal bakken over. Wat kan nu nog?

En als je van zaaien houdt kan nu de veldsla de volle grond in. Dan heb je met kerstmis je eigen veldsla. Veldsla is 100% winterhard; ik had in februari nog wat staan, vervolgens ging er -20 overheen maar toen de dooi weer inviel veerden alle blaadjes weer op en kon ik weer plukken.

En als je van zaaien houdt kan nu de veldsla de volle grond in. Dan heb je met kerstmis je eigen veldsla. Veldsla is 100% winterhard; ik had in februari nog wat staan, vervolgens ging er -20 overheen maar toen de dooi weer inviel veerden alle blaadjes weer op en kon ik weer plukken.

Tot nog toe is veldsla altijd mislukt bij mij. Het groeit nauwelijks. Maar ik heb nog zaadjes en zou het idd een keer in het najaar kunnen proberen.

Da's zonde. Ik heb het nu twee keer gezaaid, twee keer goed gelukt. Ik zaai het begin september op regels met een tussenruimte van ongeveer 25 cm. In de broeikas gaat het erg snel smetten, beter is om gewoon buiten te zaaien is mijn ervaring. ik zaai "grote Noordhollandse".

@Jkskenl : daar zijn vele topics over. Kijk gerust eens rond op het forum. Is niet moeilijk. gewoon doen. Sla is niet te moeilijk.

Maar wat er nu allemaal nog te planten is ? Best veel hoor. Ik heb vorige week nog boerenkoolplanten en spruiten gepoot. Prei ( is wat laat , maar kan nog best ) sla , spinazie , andijvie.

En we krijgen een waanzííínig mooi najaar he ?

ow ja. en met een maand leuke knoflooksoortjes ? Leuk !