Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Heb voor het eerst dit jaar boerenkool plantjes, 10cm groot gekocht bij de kweker.

Ze staan nu mooi in de grond en dat wil ik graag zo houden ik heb maar een mini tuintje.

Heeft de boerenkool nog extra aandacht nodig.

Had gelezen dat het last kankrijgen van witte vlieg en had gelezen dat je daar Duoflor van Bayer voor kan gebruiken dus dat wil ik morgen kopen.

Hebben jullie nog meer tips alles is welkom zodat mijn eerste boerenkool het overleeft

Iedereen bedankt

Groetje Nelleke

Geplaatst:

ik zou niets spuiten maar overdekken met vitrage, zorg dat dit overal goed sluit dan heb je nergens last van. Misschien een handje mest en wat kalk(of houtas) het zijn veelvraten wat mest betreft en kalk helpt knolvoet te voorkomen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Nee hoor elke kalk is goed, 1 keertje een klein handje bij de plantjes doen is genoeg. Neem gewoon de goedkoopste daarom gebruik ik houtas. Deze moet wel van schoon verbrandt hout of houtskool as v/d BBQ zijn.

Geplaatst:

As en kalk hebben volgens mij een heel verschillende functie in de moestuin. Ik weet dat houtas allerlei voedingsstoffen aan de grond toevoegt, maar verhoogt het ook de ph-waarde?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Na verbranding van zuiver hout is alle organische stof verbrand en blijven er alleen snel opneembare mineralen over. Hun gehalte hangt af van de houtsoort:

Calcium: 20 tot 53%

Kalium: 6 tot 20 %. Vandaar overigens de naam potas.

Fosfor: 1 tot 7 %

Magnesium: ongeveer 1 à 5%

Silicium: ongeveer 14 %

Zwavel: ongeveer 2 %

Sporenelementen, zoals koper, zink, mangaan, ijzer,

bron: website van velt !

Geplaatst:

Omdat de gewone groene boerenkool hier helemaal opgegeten wordt door de duiven telen we redbor. Alleen een netje als ze klein zijn. Handje koemestkorrels bij de start en na een week of 5.

We planten vroeg om de witte vlieg voor te zijn, de planten zijn nu, 14 september, 50 cm hoog en we kunnen plukken.

Ook planten we nicandra (= wel giftig) naast de boerenkool tegen de witte vlieg, dat lijkt te helpen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...