Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi een vraag,

Ik zit er over te denken om een plek in mijn moestuin van 2 x 2 meter te voorzien van palen met groendoek langs drie kanten, zodat mijn paprika's en tomaten beschut en uit de wind staan ...........hoe denken jullie daar over???

Groetjes Betty

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Kan goed idee zijn, wind kan best veel schade geven, of ik het mooi vindt is weer wat anders maar dat de planten lekker vinden uit de wind te staan geloof ik wel.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Zelf zou ik altijd voor natuurlijke beschutting kiezen. Op de 1e plaats mooier en meestal beter. Wat voor doek wilde je gebruiken, een 'dicht' doek maakt het alleen maar erger(de wind die dan over je doek heen "valt" zal veel krachtiger zijn en meer schade aan richten), je moet dan wel speciaal doek gebruiken(windnet). Langs drie kanten is een beetje te veel van het goede dan staat het teveel in de schaduw dat gaat niet werken denk ik, ik zou alleen het westen en noorden afschermen. Daar komt ook de scherpste wind vandaan.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Bedank voor de reactie's.

Ik dacht doe het in een hoek van mijn tuin, maar zoals ik nu lees is het geen goed idee. vooral de schaduw en de wind die over het doek valt heb ik niet over nagedacht.

Toch maar iets natuurlijker proberen, mais is een idee!

Geplaatst:
Bedank voor de reactie's.

Ik dacht doe het in een hoek van mijn tuin, maar zoals ik nu lees is het geen goed idee. vooral de schaduw en de wind die over het doek valt heb ik niet over nagedacht.

Toch maar iets natuurlijker proberen, mais is een idee!

Mais is een ideale windbeschutting voor paprika en tomaten etc. en lekker !! (in ieder geval lekkerder als zo'n groen doek )

Geplaatst:

Het maken van beschutte plekjes microklimaatjes heeft in iedergeval wel zin, zelf probeer ik door leibomen, hegjes van lavendel en buxes en bestruiken inderdaad dingen als mais maar bv ook aardperen de wind uit de tuin te nemen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het heeft zeker wel nut, maar het kan, zoals alles, ook nadelen hebben!

Veel vliegjes houden niet van wind, dus beschutte kolen, wortels en uien is minder gunstig.

Beschutting moet niet te veel schaduw betekenen, wat voor zich spreekt.

En beschutting tegen wind betekend ook dat je planten minder snel drogen, na bv. regen en meer kans lopen op schimmelinfecties.

Om die redenen zou ik nooit alles (rondom) af zetten en minimaal twee zijdes open laten (lage buxus of lavendel is natuurlijk een minder probleem)

Geplaatst:

Ja ja ik snap het Koert ik wil ook geen heel groot stuk doen maar een stukje waar ik mijn paprika's en tomaten ga zetten, buxus en lavendal heb ik al genoeg in mijn tuin bij mijn huis maar ik ga wel kijken om de kant waar heel veel wind vandaan komt mais te zetten en op de andere kanten iets anders..........even over nadenken wat.

We hebben nog even tijd!!

Wat een heerlijk weer vandaag trouwens .........hier in brabant in ieder geval!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...