Goedboerenindestad Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ik heb last van rupsen (heel veel last )in mijn spruiten. Heeft iemand een (biologische) tip om van de rupsen af te komen? Alvast bedankt voor de tips! Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
geedee Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Een net erover voordat vlinders er de eitjes in komen leggen. Quote
Jorg Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Dit is wat mij zo te binnen schiet als het gaat om biologische tips. Een insectside kan ik je zo niet noemen.- anti-insectengaas- met de hand wegplukken- combinatieteelt (bijv een koolplant in een bloemen border, als het maar afleidt)- vogels aantrekken in de tuin/omgeving- ... Meer schiet me zo even niet te binnen, anderen hebben vast nog aanvullingen. Bij een lichte aantasting van enkele rupsen is de schade bij een volwassen koolplant vaak nog wel redelijk te overzien, al zijn het veelvraten. Quote
Goedboerenindestad Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Bedankt voor de reacties wordt het denk ik toch gewoon "wegplukken" Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.