Indy Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 500 gr.gekookte en fijn gemalen pompoen 1 dl melk 2 eieren 100 gr. zelfrijzend bakmeel 1 zakje vanillesuiker halve theel. kaneel 6 eetl. suiker(of naar smaak,hangt ook af hoe zoet je pompoen is,of hoe zoet je ze wil hebben) olie poedersuiker VoorbereidingHaal het vruchtvlees uit de pompoen en snij het in stukjes.Doe de stukjes in een beetje water en kook het zacht.Laat het afkoelen. Klop de eieren los en meng ze door de fijngemaakte afgekoelde pompoen.Voeg dan de melk en de vanillesuiker toe, hierna al roerende het bakmeel,kaneel, en suiker erbij . Even proeven. eventueel iets suiker erbij doen. Het beslag mag niet te dun zijn. In dat geval iets meer bakmeel toevoegen. Bak de pannenkoeken in olie (of boter) net als een gewone pannenkoek.Je kunt er wat poedersuiker op strooien als ze klaar zijn,maar ze zijn zoet genoeg.Ook kun je nog rozijntjes toevoegen,maar dat lusten de kinderen hier niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Ik kook niet de pompoen maar rauw raspen en daar beetje bloem met ei erdoor met beetje suiker en kaneel.Dan kleine pannekoekjes bakken.Je kan ook deze recept in kleinen ijsco schep bolleltje en dan in het fituur bakken.Dat is een recept van de Molukken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Ja, dat recept van Thea ken ik ook, maar dan uit Suriname ( Arepa di pompone) Deze van Indy niet, die ga ik proberen, lijkt me lekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 3, 2012 Share Posted October 3, 2012 Pompoen pomtailler uit suriname.Pompoen met kip/kerrie/gember enz Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts