Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bloemkool gejat van het varkensvoer, en er het laatste venkelworstje bij gegeten. Plus een bakje rode druiven, ook gejat van het varkensvoer

Die dag daarvoor een plak bakbloedworst, met rode kool uit 2012 en warme appelmoes.

Verder eten we tussen de middag brood met eigen kaas, eigen paté of rauwe ham, een eitje, of jam. Heerlijk, al het beleg uit eigen tuin

Geplaatst:

Spruitjes-Palmkool-Boerenkool stamppot . Manlief was teleurgesteld dat er maar genoeg was voor 1 dag

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Gisteren weer Pompoensoep van de 13 kilo pompoen. En om niet de hele week die soep te moeten eten heb ik maar wat ingemaakt.

Geplaatst:

lekker retro: witlof met ham en kaas en een snufje thijm en een drupje honing, gebakken rosevalletje

(waarom al die gerechtjes tegenwoordig een verkleinwoordje hebben is me een raadseltje... )

Geplaatst:

Klinkt lekker hoor!

Ja erg he die verkleinwoorden?

Vooral:

Bittertje (waar geen glaasje kruidenbitter mee wordt bedoeld)

Zoetje (niet bedoeld om als suikervervanger in de koffie te doen)

Zuurtje (waar geen snoepje mee wordt bedoeld)

Tenenkrommend!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik weet het ook niet Robootje

Okay, de pompoen van vandaag net omgetoverd in pompoen-lasagna met geitenkaas en walnoten. Recept van het web. Uit eigen tuin toch wel de pompoen, de tijm, de ui, de knoflook en de walnoten..er hoorden hazelnoten in het recept maar daar ben ik niet zo dol op...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

postelein stamppot

postelein afsnijden en weer links laten liggen

ze groeit verder en na weeeken kan ik weer oogsten

bijzondere groenten, vind ik

#huppostelein #lekker

postelein22051421431090.JPG

Geplaatst:

mijn eerste andijvie..

word er bijna sentimenteel van

zeer dun gesneden met uitgebakken blokjes vetspek

azijn, beetje olie, pep/zout

(met broodjes Surinaams, kip/sardientjes)

Geplaatst:

rode kool met kwee, zorgvuldig lichtbruin gegaarde aardappelpannenkoek, stoofvleesje met bier

(nou ja...aardappelpuree van gisteren in een tefalpan opgewarmd en beetje vergeten en licht laten aanbakken, daarna ff snel omgedraaid voor de andere kant en complimenten in ontvangst genomen )

Geplaatst:

wok van italia groenten, pasta, italia balletjes

(dgz: doe in 650 gram gehakt, mag het een onsje meer zijn..., 2 eitjes, flinke lepel grove mosterd,1/2 blikje tomatenpuree, flinke lepel salie en thijm, P&Z, 5 gestampte beschuitjes en mengen maar )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...