Matis Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Hoi, Ik heb sinds een tijdje een stukje volkstuin gehuurd.Het probleem is echter, er staat veel onkruid in. En niet zomaar veel onkruid, ik kom er met mijn spade nauwelijks in Met een beetje wieden kom ik er denk ik dus niet.Ben het nu aan het wegzeizen en wil het laten ploegen en dan wintergroenbemesters erop laten groeien maar de wortels zullen dan nog lang niet dood zijn. Weet iemand wat ik moet doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Er zijn al best veel onderwerpen over onkruid en discussies hoe hier vanaf te komen. Ik zou zeggen gewoon blijven plukken Maar ehm gebruik de zoekfunctie rechtsboven in beeld even dan vind je vast wel een stuk of 10 topics over onkruid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansi Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Het beste is in een moestuin om het onkruid met een spitriek en de 10 geboden(vingers)uit te doen. m.v.g.hansi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Matis, ik dacht begrepen te hebben dat je ook geïnteresseerd bent in permacultuur(achtige) oplossingen. Je zou kunnen proberen om aan een laag karton en een laag stro te komen. Het onkruid zeis je af, dan leg je het karton dubbeldik en overlappend over de grond en daar stro op. Ik ben ooit zo pompoenen gaan kweken, zo direkt op de boomgaardvloer en daarna had ik mooie rulle aarde. Ik had geen kweekgras in de boomgaard. Grote stukken karton kan je in bv Fietsenwinkels vinden..stro zal je moeten kopen denk ik. Wel goed opletten of je er niet al te veel slakken onder hebt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanda Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Volgens mij heeft Jolante nog stro in de aanbieding! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts