jana Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 goede morgen, ik was heel enthousiast toen de zaadjes (bloemkool, kruiden, sla, paprika, tomaat, radijs, augurk...) snel waren ontkiemd, sommige zelfs binnen 2 dagen!maar nu blijven de zaailingen al meer dan 1 maand steeds hetzelfdeik tuinier in warm klimaat, het is hier constant warm en zonnig, ik heb potgrond gekocht in de supermarkt, ze krijgen genoeg water...enige wat goed groeit zijn bonen en pompoenen heeft iemand raad wat het probleem kan zijn? bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suus1 Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Ik kan je niet veel helpen, maar denk dat het voor de bloemkool en sla misschien te warm is bij je. Die houden van wat koeler weer, Nederlands weer zeg maar Maar dingen als paprika zouden het goed moet doen. Misschien is de kwaliteit van de potgrond niet geweldig, maar het kan aan nog veel meer dingen liggen. Even wachten wat de experts zeggen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 En als het kan misschien één of enkele foto's van de zaailingen? Mogelijk maken die ook het e.a. wat duidelijker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Waarschijnlijk heb je zaad meegebracht en is dit niet geschikt om daar te telen. Een kennis die naar Thailand ging wonen had ook zakjes zaad meegenomen en niks ervan groeide goed in Thailand. Heb je zaad ter plaatse gekocht dan is waarschijnlijk de potgrond te zwaar bemest voor zaailingen. Ook niet te veel water geven, net genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Misschien is het te warm voor de jonge zaailingen? Je hebt daar natuurlijk altijd hoge temperaturen en veel zonuren? Zou het zo kunnen zijn dat je ze als het ware omgekeerd moet afharden. Dus in plaats van opeens in de kou. Rustig aan laten wennen aan meer licht en warmte. Heb je binnen airco? Is het bemeste potgrond? Dingen als radijs zijn denk ik vrij kansloos. Je kan proberen zoals Bors zegt aan lokale zaden te komen en kijken wat mensen in de omgeving planten. P.S. Ik weet niet of je veel grond hebt en hoe lang je er al woont, maar is het inmiddels helemaal landmijn-vrij daar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts