Kweeklust Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Op welke datum moet ik nu bloemkool zaaie die in april/mei oogstbaar is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrie Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Heb je een kas? Want dat is wel een vereiste volgens mij. In dat geval kun je nu nog wel zaaien, over een week of 6 verspenen en gedurende de winter de jonge kooltjes goed in de gaten houden. Pas op voor strenge nachtvorst! Dan eind februari in de kas uitplanten levert april/mei misschien mooie bloemkooltjes op. Heb je geen kas, dan wordt het een stuk lastiger en zul je sowieso april/mei niet halen, want dan moet je ze in de volle grond uitplanten zo rond maart, en valt de oogst grofweg in juni volgens mij. Zonder kas is het vooral lastiger om ze gedurende de winter goed te verzorgen. Ik weet zo niet of er soorten zijn die speciaal voor de weeuwen- en winterteelt geschikt zijn, maar daar zou ik ook even op letten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Welke kast zou dit dan best zijn? alu of in hout?Is in zo'n glaze serreke niet goed? of is dat dan te riskant voor de vorst dan?of moet die kast dan volledig "hermetische" dicht zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 kas = serre Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 soort is belangrijk, manier van kweken ook: het hangt wel af van de winter, kijk even hier voor een handleiding onze weeuwen (niet in potjes maar in de grond van de koude kas) mislukten dit jaar door te hoge temperatuur in de kas rond maart 2012, de kolen gingen open staan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suus1 Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Een paar topics terug staan mijn ervaringen met en info over de weeuwenteelt bloemkool. Met mooie aanvulling van Bors! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts