Mindless Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Hallo allen , Ik heb onlangs radijsjes geteelt nu hoelang duurt eigenlijk tot de radijs volledig op zijn vorm is + ook heb ik een probleem denk ik met de bladluis? doe ik iets mis of zijn er tips? ook doe ik 1 x week dit erbij met water: Sinds ik dit erbij doe groeien die echt wel heel snel ! is dit wel dan goed of beter van niet? mvg!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Dat met de bladeren lijkt me eerder door slakken of misschien rupsjes maar niet van luizen. Dit is overigens geen probleem, zeker niet als je niet van plan bent de bladeren te eten. 1 keer in de week lijkt me ook wel vaak voor bemesting, het blad zal vast een stuk sneller groeien met die bemesting maar het is niet zeker dat de wortel (knol zelf) dus het deel wat je opeet er ook sneller door gaat groeien. Dat zal ook liggen aan de samenstelling etc. van de meststof maar 1x per week lijkt me zoiezo te vaak. Probeer gewoon wat dingen met bemesting, alleen potgrond, veel bemesting, weinig bemesting etc. en kijk wat voor jou het beste werkt met radijsjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 Thnx Frank ; Heb ook al wat verder gelezen mss heb ik ook niert de ideale grond gebruikt en staan ze wqt te dicht op elkaar , Zou ik die nog kunnen verplanten naar andere potten en toch nog tot hun recht komen denk je of ben ik te laat? Thanks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Verplanten is geen goed idee. Het komt maar zelden voor dat een radijs weer verder groeit als je hem uit de grond hebt gehaald. Gelukkig gaan radijsjes best snel, dus gewoon ene paar nieuwe zaadjes planten. Ik zou met deze gewoon even wachten en binnenkort oogsten (in ieder geval voor hij doorschiet en dus een bloemstengel gaat maken) Je kan wel een beetje de bovenkant vrij maken op het knolletje om te kijken of het al de moeite waard is om het eruit te halen. Edit: Uit de foto kan ik ook niet afleiden hoe groot de pot is en of ze dus te krap staan of niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 Mkay thanks alvast dit denk ik zal dan ook het beste zijn want ik heb in die andere potten groeie ze bijna niet meer omwille van de hoeveelheid denk ik ik zal mijn volgende eens 2 of 3 zaden in een pot van diam 20cm ofzo doen en goede grond gebruiken lees ik hier zandgrond zou goed zijn .Maar ja al begin is moeilijk precies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Er zit wel heel weinig grond in de pot? Waarom zit de pot niet gewoon vol? De wortels van de plantjes moeten wel ruimte hebben. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 eigenlijk niet zo op gelet dacht dat het mss wat beter wat voor iets van de rand te blijven van de pot maar blijkbaar niet dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted October 24, 2012 Author Share Posted October 24, 2012 Ik heb nou nieuwe radijsjes gezaait en ze kwamen allemaal goed uit maar nu zie ik dat ze omvallen en neer liggen, is dat door teveel water of door te weinig voedsel? of andere dingen? mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Heb je ze binnen gezaaid? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 Heb je ze binnen gezaaid? ja ze in zo'n kweekbak op gelijke temp. en nu ze wat groter geworden zijn verplant in nog grootee potten en ver uit elkaar en binnen gehouden voor de vensterbank. maar nu vallen ze om eerst was het goed maar ja nu blijkbaar niet meer :s mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Het is ook gewoon echt geen tijd voor radijzen, en al helemaal niet binnen. Die horen bij koele temperaturen met veel licht (lente bijv.) opgekweekt te worden. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts