Geplaatst: 3 oktober 201213 j Tuinieren, fotograferen en in de winter breien. Dit heb ik gemaakt voor mijn nichtje die zwanger is: En de 4e hobby: onze Lorenne, hier een paar foto's van haar En hier is ze samen met haar moeder Chienna die we afgelopen maart in hebben moeten laten slapen. Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 3 oktober 201213 j Een paar foto's? En sinds wanneer is een hond een hobby, dacht dat t je metgezel was, of je maatje Wat kan jij mooi breien! Good things come in small packages
Geplaatst: 4 oktober 201213 j Mooie foto's van je hond....heb er met plezier naar gekeken....gaaf hoor die actie foto waar hij tussen hemel en water hangt
Geplaatst: 4 oktober 201213 j Auteur Ja het zijn veel foto's geworden van Lorenne, ik wilde een paar mooie zoeken maar ik vond er zoveel mooi dat ik niet kon kiezen. En ja, ze is mijn maatje maar mijn hobbie is het bezig zijn met haar he Ze helpt me ook in de tuin goed mee hoor, lekker op het pad in de weg gaan liggen of als een idioot dwars door alle planten rennen als de kat van de buren het waagt om bij ons te komen En dat duiken had ze zo voor elkaar, Lorenne denkt niet na hoor, die moet en zal die stok terug brengen Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 8 januari 201313 j Hoi Nancy,Ik zat uit verveling de ongelezen berichten door te lezen toen ik bij jouw bericht terecht kwam.Wauw wat een leuke hond zeg en wat jij breien.Lorenne wat is dat voor een hond ???Als ik haar zo zie zou ik denken dat er Dobermann, Labrador en Herder in zit.Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 8 januari 201313 j Auteur Lorenne is een beauceron, een Franse herdershond.De meeste mensen denken inderdaad dat het een kruising is tussen een rottweiler en een dobermann.Ze zijn te herkennen aan hun dubbele wolfsklauwen, een paar extra tenen zeg maar. Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 januari 201313 j Mooie hond !! Ik wilde net vragen of het een Beauceron is, klopt dus Brei je ook truien op verzoek??
Geplaatst: 10 januari 201313 j Auteur Ik heb een stel babytruitjes en sokken gebreid, heb de foto's net opgezocht.Ik wi ze ergens te koop aan gaan bieden, zie nog wel, heeft geen haast.Hier de foto's: Met bijpassens mutsje, deze kleur vd foto klopt niet, is als bovenstaand truitje: En een bijpassend vestje voor mama, maat 36/38: Met bijpassende sokjes: Achterkant: En een paar hele schattige slofjes: Enkele sokken in de maat 39/40: En een in maat 38: Klein mutsje: Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 januari 201313 j wat leuk dat baby spul,succes met verkoop.ik zal er een prijs bijzetten of te ruil voor?????? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 januari 201313 j Free Hugs !!!! Als je die bovenste trui/vest in maat 48 kunt/wilt maken, dan hou ik me aanbevolen, hij is prachtig !!!!!! Ik had vroeger gebreide truien, mijn moeder kon breien Zelf kan ik alleen recht breien
Geplaatst: 10 januari 201313 j Hee, wat leuk!!! Breihobby tussen de moestuinders. En wat mooi gedaan. Ik ben ook dol op breien. Leuk om in de zomer tussen je bonenstaken te zitten met een bol wol en pennen. Succes met alle creaties.
Geplaatst: 10 januari 201313 j Auteur Free Hugs !!!! Als je die bovenste trui/vest in maat 48 kunt/wilt maken, dan hou ik me aanbevolen, hij is prachtig !!!!!! In maat 48 ben je wel een kapitaal aan wol kwijt hoor, het is sokkenwol die qua kleur mooi overloopt samen met een draad blauwe mohair erbij.(Allebei rond de 7 of 8 euro per bolletje)Ik zal eens in de winkel vragen hoeveel ik nodig heb voor die maat en wat het dan kost. Ik had vroeger gebreide truien, mijn moeder kon breien Zelf kan ik alleen recht breien Dan ben je al op de helft op joh! Alleen nog even de linkse steken oefenen, de rest komt dan wel. Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 januari 201313 j Auteur Hee, wat leuk!!! Breihobby tussen de moestuinders. En wat mooi gedaan. Ik ben ook dol op breien. Leuk om in de zomer tussen je bonenstaken te zitten met een bol wol en pennen. Succes met alle creaties. Kon ik in de zomer maar rustig op een stoel zitten hahaha, ik zie altijd in de tuin weer dingen die ik wil doen, wordt ik soms zelf niet goed van hoor.Bij mij is het alleen in de winter voor de tv Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 januari 201313 j Auteur wat leuk dat baby spul,succes met verkoop.ik zal er een prijs bijzetten of te ruil voor?????? Ja idd, maar ik vind het hier op het moestuinforum niet de plaats ervoor toch? Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 januari 201313 j o dat ene vestje dat een beetje harige zeg maar heb je die in verschillende maten? vindt hem zo leuk.en dan bedoel ik maat 116 en 140,
Geplaatst: 11 januari 201313 j In maat 48 ben je wel een kapitaal aan wol kwijt hoor, het is sokkenwol die qua kleur mooi overloopt samen met een draad blauwe mohair erbij.(Allebei rond de 7 of 8 euro per bolletje)Ik zal eens in de winkel vragen hoeveel ik nodig heb voor die maat en wat het dan kost. Ik had vroeger gebreide truien, mijn moeder kon breien Zelf kan ik alleen recht breien Dan ben je al op de helft op joh! Alleen nog even de linkse steken oefenen, de rest komt dan wel. Links is makkelijk in alles wat ik doe, ben links, zowel politiek als qua handen , maar met breien lukt het niet Ik ben wel benieuwd inderdaad hoeveel bollen erin gaan !! En ja, in maat 40 gaat minder wol, maar dan pas ik um nevernooitniet
Geplaatst: 11 januari 201313 j Auteur o dat ene vestje dat een beetje harige zeg maar heb je die in verschillende maten? vindt hem zo leuk.en dan bedoel ik maat 116 en 140, Ja die is leuk en ook heeeeel lekker zacht Ik heb jullie een pb gestuurd Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 16 januari 201313 j Links is makkelijk .... , maar met breien lukt het niet Averecht breien (links) wordt op het volgende filmpje erg duidelijk voorgedaan. Door de overdreven traag uitgevoerde bewegingen ziet het omslaan er soms wat omslachtig uit. Als tuinder kan je toch niet zonder gebreide dikke kleren in het vroege voorjaar? Succes
Geplaatst: 16 januari 201313 j Bedankt Kamilla, het ziet er niet heel erg moeilijk uit , ik ga denk ik maar eens naar de winkel om een bol wol en een paar breinaalden te halen
Geplaatst: 16 januari 201313 j Toch zal je altijd het recht breien een tikje makkelijker blijven vinden. In de tweede klas lagere school (7 jaar oud) kregen wij voor het eerst averecht breien: een inktlap. Als je begint met een super eenvoudig gebruiksvoorwerp dan is de sprong naar een trui zo gemaakt. De enige valkuil is dat je je draad voor de naald moet hebben als je insteekt i.p.v. achter de naald met recht breien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.