Guest jack Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Waar ligt het aan als een bramen struik niet veel of bijna geen nieuwe grond scheuten aanmaakt? Met snoeien haal ik tot nu toe alleen maar de uitgedraagde vrucht scheuten weg. Draagt wel ieder jaar veel vrucht. Bemest heb ik hem nog nooit... Kan ik als bemesting oude paarden of koemest gebruiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazon369 Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Beste Jack, Dat uw bramen veel vruchten dragen betekent dat ze gezond zijn en uw snoei wijze is goed en niets op aan te merken. Dat ze weinig scheuten maken ligt denk ik in het feit dat de palnt al zijn energie/ voedsel in de vruchten steekt. zoals u al zegt hebt u hem nog nooit gemest. Het is voor een braam belangrijk dat u hem flink mest en organische stof in de vorm van vaste oude stalmest of paardenmest is heel goed. Dit verhoogt tevens het organischestof gehalte in de bodem, vaste mest is beter dan korrel meststoffen.Ga niet in de fout om in de loop van het groeiseizoen nieuwe shuete af te knippen maar bind deze tijdelijk op.Waneer iu goed mest en dit doorspit zultu volgend jaar denk ik zeker meer scheuten mogen verwachten. Hopelijk reageerd u vogend jaar met de mededeling dat er meer scheuten zijn ontstaan. Met de tuingroeten R.J.Jolink . Quote http://www.gazonnetje.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts