Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Jep, zojuist 10 zaden besteld. Mijn vader gaat ook nog proberen wat te krijgen van een zaken relatie, dus rechtstreeks verse zaden vanuit vietnam, zou leuk zijn! (En bespaart me bergen aan kosten, zeker als ik tientallen zaden zou krijgen. Zoals wel is t geval is geweest met mosterd/koriander etc. kreeg ik direct 140 gram )

Ondertussen heb ik de conclusie getrokken dat de korianderzaadjes uit het keukenkastje een ander soort koriander is. Ja, dat wist ik wel: dahnia, ovaalvormige zaden. Ze kiemen prima, maar geven weinig blad, en bloeien vrij snel en overvloedig. Voor zaadwinning zijn ze IDEAAL, maar ik ben eigenlijk doller op vers groen blad... Ik ga overstappen op een ander soort koriander. Smaak is trouwens prima: sterk geconcentreerd. Ze krijgen geen zeep onder de buik, maar ze zullen een andere soort ernaast krijgen. Bij de winterwortelen heb ik trouwens vanmiddag dezelfde koriander meegezaaid. Dat was de tip van appelvrouwtje, Jet. Voor dit doel lijken ze me juist extra geschikt: sterke geur en weinig ruimte innemen..

Geplaatst:

bijna 4 weken verder... wat een trage levering zeg! Achja, omdat het een speciale site in speciale soorten is... zal ik er maar niet over moeilijk doen. Perongeluk 11 zaadjes, toch leuk als het per zaadje 20 cent is

Maar de zaadjes, pff... wat lijken deze ernstig op de normale peper korreltjes Binnenkort maar is zo vers mogelijke peperzaadjes zaaien via mijn vader hij zit in de specerijen handel. Die in de winkel zijn waarschijnlijk behandeld met o.a. hoge temperaturen... Als dat lukt? Dan weet ik welke zaadjes ik voor 20 cent per stuk ga verkopen

• Nieuwe aanmaken...