Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tuinbonen gezocht voor televisieprogramma

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een (bijna onmogelijke) vraag, ik ben voor een televisieprogramma op zoek naar 2 kilo tuinbonen. Ik weet dat het seizoen al lang en breed over is, maar wellicht heeft iemand ergens nog tuinbonen in de vriezer, of in een kas (als dat kan) of iets dergelijks?

Het moeten de groene peulen zijn, die we dan kunnen doppen en de tuinbonen eruit kunnen halen.

Mocht iemand me verder kunnen helpen: heel erg graag!

Hartelijk dank,

Evelien

Edited by Guest

hoi Evelien

nou, dat wordt een hele klus...wij vriezen wel tuinbonen in maar alleen de gedopte, sommige luxe tuinders de dubbelgedopte....

als je volgend jaar nog eens zo'n item wilt maken wil ik wel voor de ongedopte tunbonen zorgen

....voor welk programma....??

Vast voor, toen was geluk heel gewoon

Wordt lastig dat is toch echt een voorjaarsgroente, de gedopte bonen zitten inmiddels in de vriezer.

Misschien kun je een tuinder vinden die de tuinbonen het hele jaar kweekt in een kas

alhoewel ik betwijfel of dat gebeurd,

Is echt een groente van de koude grond.

onze kennis mailt:

Ga morgen even informeren hier of daar of er nog ’n restje staat, ik denk weinig kans

maar dat hoor je dan nog wel. Wel krijg ik waarschijnlijk komende donderdag Sloveense pronkbonen nog binnen uit Drenthe, zijn groen van buiten en gekleurd van binnen.

Verder nog staan, Borlotti in de dop en cocobonen in de dop (beiden uit Frankrijk)

heb je wat aan iets andere bonen om te doppen?